Befektetői prezentációt tett közzé a 4iG, a kedd reggeli bejelentésük – a Digi Távközlési Kft. és leányvállalatainak megvásárlása – után. A piac kedvezően fogadta az újabb akvizíciós lépést, bár a tőzsdék globális eséséből a magyar részvények sem maradtak ki, a 4iG-papírokkal viszont közel 4 százalékos pluszban kereskedtek délelőtt.
A Digi–4iG ügylet 625 millió eurós tranzakció, a prezentációban azonban kitértek rá, hogy nem a megszokott EV/EBITDA értékelés alapján végezték el a Digi értékének meghatározását (amely egyébként a 2020-as EBITDA-ja alapján 11,6-os), hanem az EV/RGU szerint, itt a vállalatértéket a bevételt generáló előfizetői szerződések számával vetik össze. Ez alapján pedig előfizetőnként 253 eurós vételáron valósul meg a tranzakció, ami a régióban a közelmúltban megtörtént, a szektor cégeit érintő felvásárlások árazásához már alacsonynak számít.
A Digi tranzakció januárban lezárul, a pénzügyi finanszírozása részben kötvénykibocsátással történik.
A Növekedési Kötvényprogramon keresztül 10 éves lejáratú kötvényeket bocsátanak ki, 350 milliárd forint értében.
A hitelpapírok tőketörlesztése az 5-9. években 10-10 százalék, lejáratkor pedig 50 százalék. A december közepére tervezett forrásbevonást egy frissített hitelminősítés előz meg.
A társaság elemzői konferenciát is tartott, ahol elmondták, a Rheinmetall ügylet bejelentésekor elhangzott 120 milliárd forintos tőkeemelésen túl nyilvános részvénykibocsátásra nem készül a 4iG.
Szintén beszámoltak róla, hogy hétfőn az izraeli Spacecom részvényesei a rendkívüli közgyűlésen megszavazták, hogy a 4iG 51 százalékos befolyást szerezzen a műhold-üzemeltető vállalatban, így ez a tranzakció is már csak a hatósági jóváhagyásra vár, szintén jövő januári lezárást előrevetítve.
Elemzői kérdésre Fekete Péter vezérigazgató-helyettes elmondta,
vizsgálják a Digi egyes eszközeinek értékesítését, racionális lépés lehet például mobiltornyok eladása, de egyelőre nincs döntés e kérdésben.
A cég kalkulációja szerint az akvizíciós folyamatok végével a 4iG befolyása 70-80 százalékra emelkedhet az Antenna Hungáriában.
A három stratégiai üzletág (IT, távközlés, űripar) vállalatai közül az első kettő között kínálkozik lehetőség a kereszt-értékesítésekre, illetve a költségszinergiák kihasználására.
(Borítókép: O-IAHI, PuzzlePix/Shutterstock)