A Google Ads költések azt mutatják, hogy erősebb a verseny, mint valaha:
a Black Friday hetében és az azt követő Cyber héten átlagosan 40%-kal nőtt a hazai e-kereskedők Google Ads költése az előző év azonos időszakához képest – mondta Szabó László, a Growww Digital online-növekedési szakértője.
Alább az e-kereskedelmi szereplők Google-hirdetési költségének relatív változása 2020. január első hetéhez képest (270 kelet-közép-európai régiós e-kereskedelmi hirdetési fiók összesített adatai alapján).
Erős évet zár az e-kereskedelem
Minden jel szerint a Black Fridayhoz hasonlóan erős lesz a karácsony is.
A magyarországi Facebook-mobilitási adatokból kitűnik, hogy szeptember óta folyamatosan, tíz hét alatt majdnem 20%-kal csökken a mobilitás, az emberek egyre inkább otthon maradtak. Az elmúlt közel két év adatai alapján a mobilitás csökkenésével egy időben nő az online vásárlások száma. Minél kevesebbet mozognak az emberek, annál többet rendelnek online.
A trendet erősíti, hogy a kevésbé előre gondolkodó, vagy kevésbé árérzékeny vásárlók nem feltétlenül a Black Friday alatt rendelik meg az ajándékokat, ami karácsonyig egy újabb keresleti hullámot jelent.
Az adatok azt mutatják, hogy ezek a változások tartósak, az online vásárlás a mindennapok részévé vált. És ez nem csak a webshopokat érinti kedvezően. Nagyon sok új szereplő lépett piacra. A fizikai bolttal rendelkező kereskedők közül sokan álltak át a hibrid működésre, és működtetnek webshopot is.
A Growww Digital becslése szerint az e-kereskedelem növekedése 20–25% lesz 2021-ben.
A szektor múlt évi 45%-os bővülése után ez szép eredmény. Hasonló növekedési ütem jellemzi a közép-kelet-európai régió országait is.
2019-hez képest, két év alatt több mint másfélszeresére bővült az e-kereskedelem a közép-kelet-európai régióban, miközben Nyugat-Európában 10% alatt maradt az e-kereskedelem növekedése. E növekedési ütem teszi a régiónkat Európa legnagyobb növekedési potenciállal rendelkező e-kereskedelmi piacává.
(Borítókép: Getty Images)