Jelentős növekedést produkált a Spar Magyarország Kft. a a 2021-es évben, bruttó árbevétele elérte 791,8 milliárd forintot, amely 7,2 százalékos növekedésnek felel meg az előző év azonos időszakához képest. A cég már tavaly is elég jelentős növekedést mondhatott magáénak, emlékezetes, hogy tavaly a kiskereskedelmi rangsorban a második helyre lépett elő, megelőzve például a Tesco Zrt.-t.
A cég az elmúlt öt évben 138 milliárd forint beruházást hajtott végre, aminek a vége, hogy 23 ezer négyzetméterrel növekedett a kiskereskedelmi felülete. Ezzel a cég ma 439 153 négyzetméteren működik, amit 614 üzlet fed le.
A cég fejlesztési iránya kétirányú volt az utóbbi időben: jelentős fejlesztéseket hajtott végre az online értékesítés területén, illetve a hagyományos kereskedelmi csatornáinál a vásárlási élményt erősítette, például az összes felújított áruházában önkiszolgáló kasszákat telepített, amellyel jelentős növelte a kassza áthaladási időt.
Érdekesség a cégnél, hogy jelentős franchise hálózatot működtet, amely 82 milliárd forint forgalommal járult hozzá a teljes konszolidált eredményhez. A franchise üzletághoz tartozik a benzinkutaknál működő Sarok, amelyeknek kulcsszerepe volt a pandémia alatt.
További részletekkel, a Spar gazdasági évével és a kiskereskedelmi pozíciójáról a jövő heti Figyelőben olvashatnak
(Borítókép: Szendi Péter, Vas Népe)