Idén más lesz a Black Friday, mint ahogyan korábban megszokhattuk – figyelmeztetnek a Millennial Money vállalat szakértői, akik az amerikai piacot elemezték.
A november 26-ára eső akcióról már elhíresült, hogy eszeveszett tülekedés jellemzi a termékekért, főleg a tengerentúlon. Az egyik legfontosabb változás, hogy
ez is kezd átszorulni az online térbe,
és az emberek akkor mennek be fizikailag az üzletbe, ha csak ott tudják beszerezni a kívánt árut, vagy annyival alá kínálnak a webshopon elérhetőnek – emelte ki a VG szemléje.
Bár az áruházaknak ünnep ez az esemény, a beszerzéssel akadhatnak gondok, például valószínűleg
hiány lesz a bútorokból, a játékokból és a könyvekből.
A nagyobb láncolatok már beharangozták, hogy addig kezdjenek el karácsonyi ajándékot vásárolni, ameddig még elérhető a kínálat.
A kereskedők most a slágertermékek forgalmazására koncentrálnak, már nem a hatalmas választék az elsődleges cél – mondta Mathew Isaac, a Seattle Egyetem marketingprofesszora, aki szerint a vásárlók most nem válogathatnak annyi méretből, színből és stílusból.
A Black Friday még mindig lázban tartja az embereket, de spórolósabbak lesznek idén a vásárlók. A pandémia óta jobban tartanak a tömegtől, és inkább azt preferálják, ha az otthonuk kényelméből válogathatnak.
Az impulzusvásárlás helyett több időt fordítanak a kutatómunkára, hogy ár-érték alapján összehasonlítsák a kiszemelt portékát
– vélekedik Donna Hoffman, a George Washington School of Business marketingprofesszora.
Ez a fejlemény maga után vonja, hogy nem lesz szükség az extra hosszú nyitva tartásra és hamarabb zárnak majd az üzletek. Újdonság az is, hogy a nagy plázák és a tucat termékek mellett előtérbe kerülnek a kisvállalkozások.
A vásárlók szeretnék támogatni a koronavírus miatt nehéz helyzetbe került családi vállalkozásokat, vadásznak az egyedi termékekre és már a fenntarthatóság is szemponttá vált.
Mi a helyzet itthon?
Visszafogottabb költekezés várható. Az idei Black Friday-leárazáskor – amely a legtöbb kereskedőnél több hét is lehet – 34 ezer forintot tervezünk költeni, 6 ezerrel kevesebbet, mint tavaly. A nadrágszíj meghúzása főként a szórakoztatóelektronikai szegmensnek fájhat, a barkácstermékek és kerti áruk iránti kereslet viszont tovább nőhet.
(Borítókép: Shutterstock)