Izgalmas időszak előtt a biztosítók

Hírek Barát Mihály
Már az idén piacra lép az NN Biztosító az első, nem-életbiztosítási termékeivel, miközben tovább erősítené pozícióit – nyilatkozta a Figyelőnek Baranyai Dávid, a társaság megbízott vezérigazgatója.

Az NN Biztosító azonnal reagált a koronavírus-járvány nyomán kialakult helyzetre: a kreativitásra és innovativitásra, az adaptivitásra és az ügyféligények folyamatos vizsgálatára építve mind a termékek, mind a folyamatok kapcsán új megoldásokkal tudott előállni – jelentette ki a Figyelőnek adott interjújában Baranyai Dávid megbízott vezérigazgató.

A május hónap adatai alapján már elmondható – tette hozzá –, hogy

az NN nagyjából ott tart az értékesítésben, mint a járvány előtt.

Ezzel együtt a pezsgőbontás ideje még nem jött el, hiszen – bár biztató, hogy a járványhelyzet nagyon jó állapotban találta a magyar gazdaságot – nagyon sok a bizonytalanság a közeljövővel kapcsolatban.

„Fontos ugyanakkor látni, hogy bárhogyan is alakul a helyzet, mi nem engedhetjük el az ügyfelek kezét, hiszen egy biztosító akkor lehet igazán segítség, ha baj van” – hangsúlyozta Baranyai Dávid.

A másik oldalon viszont fontos momentumot és óriási lehetőséget is jelenthet a válság, hiszen sok ember ébredhet rá arra, hogy nincs, vagy nem elégséges a biztosítási védelme.

Már most látszik – tette hozzá –, hogy egy jól meghatározható réteg jóval tudatosabbá vált ezen a téren, és igyekszik megvédeni magát a kockázatoktól. Ez a tudatosság pedig fokozatosan nőhet, ahogy felerősödik most a változás szele: ahogy például egyre többen viselnek sisakot kerékpározás közben – úgy, hogy közben ez nem is mindenhol kötelező –, úgy látják be egyre többen a biztosítás, az öngondoskodás szükségességét is. Ennek alapján úgy látja, hogy nagyon izgalmas időszak előtt állunk, és van fizetőképes kereslet – és itt mind a két szón nagy a hangsúly – a szolgáltatásaik iránt.

Ami a nem életbiztosítási területre való belépést illeti, Baranyai Dávid szerint ez egy stratégiai fontosságú döntés volt, amelyet a cégcsoport is teljes mértékben támogat, és amit két fő ok motivált. Az egyik, hogy a nem-életbiztosítási piac már évek óta gyorsabban növekszik az életbiztosításokénál, a másik pedig, hogy a családok kereslete és öngondoskodási képessége is nő. Azt is látni kell – tette hozzá –, hogy a nem-életbiztosítási piac nagy változások előtt áll, részben a digitalizáció, részben a felügyeleti elvárások miatt. (Utóbbi kapcsán elég a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosításokra gondolni.) Baranyai Dávid szerint a jövő még izgalmasabb lesz a magyarországi biztosítási piacon, hiszen egy érettebb társadalom találkozik majd egy átalakult kínálattal. „Meggyőződésem ugyanakkor, hogy az online megoldások térnyerése nem jár együtt a személyes tanácsadás háttérbe szorulásával” – jelentette ki.

Borítókép: Fürjes Viktória

A teljes cikk a Figyelő 2020/25. számában olvasható

Ezek is érdekelhetnek

További híreink