Nem jellemzők a kiterjedt akciók és a jelentős árengedmények a lakáspiacon, a beruházók időnként mégis megpróbálkoznak a kereslet élénkítésével, vagy a készlet kiürítése érdekében különböző kedvezményekkel – írja a Világgazdaság.
Például a nagy értékű lakásokhoz ajándék parkoló vagy tároló járhat, emellett ideiglenes árleszállítások is vannak.
Mindenesetre a vevők számára az ár a döntő. Nem véletlenül kezdte az átadáshoz közeli és beköltözhető projektjeit, továbbá a XIII. kerületben épülő lakásait 5 százalékkal olcsóbban kínálni a Biggeorge Property Zrt.
A rozsdaövezeti akcióterületi státuszra is esélyes Waterfront City kínálatából pedig 77 lakást 7,77 százalékos, akár 12 millió forintos kedvezménnyel adnak
– mondta a cég értékesítési igazgatója, Demetrovits Petra, jelezve: már az év elején jellemző volt, hogy az ügyfelek a meghirdetett árakhoz képest próbáltak különböző mértékű kedvezményeket elérni.
Ezért is született meg az akciózás ötlete, a limitált lakásszám és időtartam pedig élénkítette a vásárlói kedvet, a lakásfejlesztő csoport elérte a célját.
Valós akciók és engedmények nem igazán vannak, a nagyobb piaci szereplők hat-kilenc hónapja gyakorlatilag tartják az áraikat, érthetően, mert a megemelkedett kiviteli költségek miatt, illetve a már 27 százalékos áfával indult projektek esetén nincs miből engedni, de a folyamatosan csökkenő kínálat sem indokol különösebb engedményeket – összegezte a helyzetet Kricsfalussy Tamás, a jelenleg 830 lakást építő Metrodom Zrt. értékesítési igazgatója.
Rámutatott:
a ténylegesnél sokkal több álakcióról tudnak, tipikus trükk az árleszállítás előtt két-három héttel megemelt árak visszaengedése, a korábbi ár feltüntetése akciósként.
(Borítókép: A Szaffi című magyar rajzfilm karaktereit ábrázoló, 600 négyzetméteres falfestmény egy Szigony utcai panelház tűzfalán 2019. április 26-án. (MTI/Mohai Balázs)