Innováció nélkül a versenyből és a piacról is kieshetnek a cégek

Hírek vg.hu
Március 21–22-én rendezi meg a Figyelő és a Világgazdaság az Innovációs Évadnyitó Konferenciát. Az esemény fő partnere a Magyar Innovációs Szövetség, a szervezet ügyvezető igazgatója pedig nem tudja eléggé hangsúlyozni az innováció fontosságát a hazai vállalatok számára. Aki nem foglalkozik az innovációval, az könnyen kieshet a piacról a következő években – nyilatkozta Mátrai Gábor a Világgazdaságnak.

„A kisebb, erőforrásokban szűkösebb országok számára a legfontosabb kitörési pont a kutatás-fejlesztés, valamint az innováció. A nagyobb európai gazdaságokkal csak úgy lehet versenyben maradni, ha Magyarország képes ezen a területen előrelépni” – mondta a VG-Exkluzív vendége, Mátrai Gábor, a Magyar Innovációs Szövetség ügyvezető igazgatója.

Mátrai Gábor szerint az innováció, csakúgy mint a digitalizáció, kulcsszóvá vált az utóbbi években. Kifejtette, hogy egy olyan országban, ahol a belső piac kicsi, és jelentős szerepet kap az export, muszáj nagyobb hangsúlyt fektetni az innovációra.

A Magyar Innovációs Szövetség (MISZ) már 1990 óta működik Magyarországon, a gazdaság szereplőinek minden csoportját képviseli, és törekszik arra, hogy a fejlődés a cégek eredményeiben, az árbevételükben is megjelenjen. Ez nemcsak a kkv-k, a multik vagy az egyetemek számára létfontosságú, hanem az ország gazdaságának az egyik mozgatórugója kell hogy legyen.

Ennek a hangsúlyozása kap rendkívül fontos szerepet a Világgazdaság és a Figyelő által szervezett Évadnyitó Innovációs Konferencián, amelynek a MISZ a fő partnere.

Mátrai Gábor szerint a konferencia a hazai gazdaság minden szereplőjének előnyére válhat, de elsősorban a kis- és középvállalkozásoknak ajánlja a részvételt. Innováció nélkül ma már rendkívül nehéz lesz versenyben maradni az ügyvezető igazgató szerint, sőt még azt is megkockáztatja, hogy a piacon maradás is veszélybe kerülhet, ha egy cég nem fejlődik.

Az innovációnak van egy olyan eleme, amely bizonyos feladatok, problémák megoldására keresi a válaszokat. Ezért is beszélünk sok esetben a kutatás-fejlesztés és az innováció kapcsolatáról. Az innováció egy már működésben lévő termékbe épül be. Egy prototípusban, gazdálkodásban, és tulajdonképpen így is fogalmazhatnék, hogy végtermékben megjelenő hatást mutat – magyarázta Mátrai Gábor.

A teljes beszélgetés itt érhető el.

Fotó: Világgazdaság

Ezek is érdekelhetnek

További híreink