Influenszerekkel kívánja népszerűsíteni Romániát a vállalkozásügyi és idegenforgalmi minisztérium.
Külföldről főleg németeket és briteket csábítanának az országba egy ilyen marketingkampánnyal
– írja a maszol.ro az economedia.ro portálra hivatkozva.
A cikkből kiderül, hogy a bukaresti szaktárca főleg a hétvégi városlátogatásokat (city-break), valamint a rendezvény-, a bor- és gasztroturizmust kívánja népszerűsíteni a közösségi médián (Facebook, Instagram, TikTok) és a Youtube megosztón keresztül olyan emberekkel, akik képesek befolyásolni követőik döntéseit, fogyasztási szokásait, életmódját.
Mikro-, makro- és megainfluenszereket – azaz 5 ezer és 100 ezer, valamint 100 ezer és 500 ezer követőt, illetve a félmilliónál nagyobb, akár ötmilliós tábort is befolyásolni képes hírességeket – szeretnének bevonni a kampányba. Ezt a tervek szerint szeptemberben és októberben fogják lebonyolítani. A kampány párhuzamosan folyna belföldön és a határokon túl, és főként Németországra, valamint az Egyesült Királyságra koncentrálna.
Romániának turisztikai népszerűsítésére korábban is voltak próbálkozások, szerény eredménnyel.
Az idén tavasszal országos botrány lett abból, hogy egy New-York-i turisztikai vásáron a szaktárca kritikán aluli standdal képviseltette magát, ami után Románia lemondta az idei évre tervbe vett másik hat nemzetközi vásáron való részvételt, emlékeztet a maszol.ro portál.
(Boríítókép: A Jézus szíve kilátó Farkaslaka, Székelyszentlélek és Bogárfalva települések határában, a Gordon-tetőn. A Zawaczky Walter szobrászművész tervei alapján készült, 22 méter magas alkotást 2013 augusztusában avatták fel. (MTI Fotó: Molnár-Bernáth László)