Pénteken hivatalosan elindult a Cupra Terramar sorozatgyártása az Audi Hungariánál. A győri vállalat még 2022-ben jelentette be, hogy járműgyártási portfóliója egy további konszernmárka termékével bővül. A jövőben a cég 3 500 munkatársa dolgozik majd az Audi Q3- és Q3 Sportback-modellek mellett a Barcelonában tervezett Terramaron.
Mérföldkő Győrben: a Cupra Terramar az első nem Audi-modell az Audi Hungaria gyártósorán / Fotó: Audi Hungaria
Cupra Terramar: sportos, merész formatervezésű SUV különböző motorizáltsággal
A Rába-parti társaság az Audi- és Cupra-típusokat ugyanabba a termelési rendszerbe integrálták, szorosan együttműködve a gyártástervezéssel és -fejlesztéssel. Az ellátási lánc csapatai arra törekedtek, hogy a költséghatékonyságot figyelembe véve az üzemhez a lehető legközelebbi helyszínről biztosítsák a termék gyártáshoz szükséges alkatrészeket. Ez nemcsak a szállítási költségeket, hanem a szén-dioxid-kibocsátást is csökkenti.
Ahogy arról a Világgazdaság is beszámolt: a sportos, merész formatervezésű SUV-t különböző motorizáltsággal gyártják Győrben, vagyis
- belső égésű és
- plug-in hibrid (eHybrid)-
változatban is elérhető lesz.
A spanyol márka és az Audi Hungaria közös története egyébként nem most kezdődött, hiszen a kisalföldi egységben gyártott legendás öthengeres benzinmotor kelti életre a Formentorokat is.
A magyar konfigurátorban már szerepel az indulóár: 14 985 800 forintért az 1,5 literes, négyhengeres motorral szerelt, 150 lóerős lágy hibrid verziót árulják az alap kék fényezéssel, míg 20 407 210 forintnál kezdődik a Terramar VZ, melyhez többféle hajtáslánc is elérhető.
A legnépszerűbb konfigurációk 15 412 520, illetve 21 697 530 forinttól indulnak.
Az Audi Hungariánál egyébként évente több mint 170 ezer jármű gördül le a gyártósorokról, a világ legnagyobb motorgyáraként pedig évente több mint 1,6 millió motor hagyja el az üzem kapuit.
A győri Audi 3 500 munkatársa dolgozik majd a Terramaron / Fotó: Audi Hungaria
A győri kollégák felkészítése 2022 szeptembere óta zajlik különböző workshopok és tréningek keretein belül, de a kísérleti autók összeszereléséből is tapasztalatot gyűjthettek. A Terramar ráadásul néhány új termékadottságot is hozni fog magával, melyek megismeréséhez összesen több mint 200 munkatársnak biztosított további képzéseket a vállalat, így az új robotok működésének elsajátításához is. A lakkozóban például egy vadonatúj robotcellát használnak a Cupra-modell acél motorháztetőjének lezárására.
A cikk itt olvasható.
Címlapfotó: Audi Hungaria