Az Európai Bizottság a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) Közlekedési Koordinációs Bizottságának július 16-i ülésén nem javasolta CEF-támogatásra a Csepeli gerincút befejező ütemeinek teljes előkészítése a szükséges területszerzés megkezdésével című pályázatot, mégpedig nem elszámolhatóság, illetve nem támogathatóság okán – tudta meg a Világgazdaság. Ez azt jelenti, hogy jelentősen késhet a csepeli gerincút fejlesztése (amely a Budapesti mobilitási terv kiemelt jelentőségű feladata), a csepeli lakosságnak így – a Posztógyár utca és az M0-s autóút közötti szakasz elkészültének csúszása miatt – még jó ideig együtt kell élnie a II. Rákóczi Ferenc út jelentős nehéztehergépjármű-forgalmával.
Éppen e helyzeten javított volna a most elkaszált projektjavaslat, ugyanis a gerincút további részeinek megépítésével megszűnt volna a tranzitforgalom a lakott területen – írja a lap.
A Főpolgármesteri Hivatal Beruházási és Projektmenedzsment Főosztálya által benyújtott pályázat uniós elutasítása nem volt meglepő, mert a dokumentációt kitöltő fővárosi illetékesek elkövettek egy olyan fatális adminisztrációs hibát, amely miatt a pályázat formailag nem állta meg a helyét.
(Borítókép: Átadták Csepel új szabadidőparkját, a Tejút parkot. A képen: Borbély Lénárd polgármester 2020.05.19. Budapest (Fotó: Teknős Miklós, Magyar Nemzet)