A kis kétszemélyes garázscégből alig tíz év leforgása alatt Csehországban piacvezetővé vált Daktela (képünkön az alapítók) Magyarországon terjeszkedik tovább Szlovákia, Lengyelország, az Egyesült Királyság, Dubaj és a Fülöp-szigetek után. Az okos-ügyfélszolgálati megoldásairól ismert vállalkozás az elmúlt 3 évben nagy karriert futott be a nemzetközi piacon. Például, dacára annak, hogy korábban jelen sem voltak Magyarországon, már olyan, itthon is jól ismert szereplőknek szolgáltatnak, mint a Muziker, a Mall vagy éppen az ugyancsak cseh hátterű Kifli.hu.
A Daktela tehát egy úgynevezett okos-ügyfélszolgálati rendszernek köszönheti sikerét, amelybe bele tudták illeszteni a ma fellelhető szinte összes létező platformot.
Ezzel – a cég állítása szerint – átlagosan közel a harmadával növelni lehet az ügyfélszolgálatok hatékonyságát.
Szilágyi Márk, a Daktela Magyarország ügyvezetője a piacra lépéssel kapcsolatban azt gondolja, hogy a cseh cég megérkezésével nagy változás előtt áll a magyarországi ügyfélszolgálati piac. A gyakorlat azt mutatja, hogy a rendszerükkel az ügyfélszolgálatosok már a hívás pillanatában pontosan képbe kerülnek egy-egy adott ügy minden részletével. Így nincsen várakozás, időveszteség, az ügyfél elégedett, az ügyfélszolgálatos pedig több feladatot tud ellátni.
Egy kis cégtörténet
A 2005-ben a cseh David Richard Baar és David Hájek alapította Daktela szárnyalása 12 éve kezdődött, amikor kis cég Daktela 3.0 elnevezésű sales és support ügyfélszolgálati rendszere felkeltette a nagyvállalatok érdeklődését is. Ez az érdeklődés 2016-ban odáig ment, hogy a Daktela 6.0 rendszer a számos kommunikációs csatorna, mint a social média vagy SMS-csatornák; a beszédfelismerő- vagy folyamat-automatizáló modulok, helpdesk rendszerek integrációjával hatalmas piaci siker lett Csehországban.
2018-tól kezdődően pedig már megalakultak a cég első külföldi leányvállalatai Szlovákiában, Lengyelországban, az Egyesült Királyságban, majd Dubajban és a Fülöp-szigeteken is,
ügyfelei pedig ma már szerte a világon megtalálhatók, Angliától, Vietnámon át Mexikóig.
A Daktela vállalat értéke mindeközben mintegy százszorosára, a munkatársak száma pedig 80-ra nőtt. A Daktela sikerét és kompetenciáját jól mutatja, hogy 2020-ban Csehországban a vállalat nyerte el Covid-19 járványhoz kapcsolódó kontaktuskövető applikáció kifejlesztését és üzemeltetését. Idén a szlovák szakmai befektető, a telekommunikációs piacon tevékeny Sandberg Capital kisebbségi részesedést vásárolt a Daktela Group-ban, és közel 35 milliárd forintért vásárolta meg a 40 százalékos kisebbségi tulajdonrészt.
A Daktela ügyfélszolgálati megoldásai jelenleg felhő-alapúak és több kommunikációs csatornát is támogatnak omnichannel web alkalmazásban: telefont, email-t, helpdesk-et, webchat-et, SMS-t, valamint social media felületeket is.
A Daktela magyar piacon megfizethető országos hangszolgáltatásokat, SMS szolgáltatásokat és természetesen a magyar nyelvű helyi támogatást is kínál. A vállalat idén áprilistól indította el a tesztüzemet nálunk.
(Borítókép: Richard Baar és David Hájek. Fotó: Dakelta)