Az elmúlt egy év meghatározó volt a budapesti repülőtér életében; a Budapest Airport számos nagyszabású beruházást és olyan háttérfejlesztést hajtott végre, amelyeknek köszönhetően változatlanul magas biztonsági színvonal mellett gyorsabbá és kényelmesebbé vált a repülős utazás folyamata, illetve tovább erősödött a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér régiós jelentősége – közölte a Budapest Airport.
A fejlesztések érezhető emelkedést eredményeztek az utasszolgáltatások színvonalában; a visszajelzések az utasélmény folyamatos javulásáról tanúskodnak.
Az elmúlt 12 hónap a fejlesztésekről szólt a budapesti repülőtéren; a Budapest Airport 100 millió eurót fordított különböző infrastrukturális, kapacitásbővítő, illetve digitális fejlesztésekre, újításokra.
A beruházások a koronavírus légiközlekedésre gyakorolt negatív hatásai ellenére sem álltak le, sőt, a Budapest Airport több projekt megvalósítását – az alacsony utasforgalom miatt – előre hozta.
A repülőtér üzemeltetője az elmúlt 12 hónapban számos, az utasélményt jelentősen javító fejlesztést hajtott végre. A Budapest Airport elkötelezett a repülőtér folyamatos és további fejlesztése mellett, aminek a fenntartható működésben és az utasélmény folyamatos emelésében jelentős szerepe van.
Infrastrukturális fejlesztések
Az elmúlt év három legnagyobb beruházása az infrastruktúrafejlesztés köré épült: idén elkészült az 1. móló és az új poggyászosztályozó csarnok, a tavalyi év végén pedig átadták a BUD Cargo City-t.
Június 23-án elkészült a repülőtér új, 11 500 négyzetméteres utasmólója, amelyet augusztus 12-én átadtak az utazóközönségnek.
Az utasok immár gyönyörű, komfortos körülmények között, tágas és a járványügyi szempontoknak is teljes mértékben megfelelő környezetben tölthetik a repülés előtti várakozási időt, egy karnyújtásnyira a repülőgép állóhelyektől. Az új móló rekordidő, 339 nap alatt készült el, a teljes egészében a Budapest Airport által finanszírozott beruházás értéke 33 millió euró (11,5 milliárd forint).
Júliusban befejeződött a külső poggyászosztályozó csarnok építése is, amely a SkyCourt épületben található csomagrendszer bővítését szolgálja. A munkálatok a poggyásztechnológia kialakításával folytatódnak, hogy szeptember végétől már az új berendezések segítségével bővülhessen a csomagok osztályozása és vizsgálata. A csomagtechnológia kialakítását követően jelentősen növekszik a teljes poggyászrendszer kapacitása, több járat kiszolgálása történhet meg egy időben. A telepített rendszer számos elemét Magyarországon gyártották, így a projekt több szempontból is támogatja a nemzetgazdaságot.
Terminálinfrastruktúra
A Budapest Airport az egyre elterjedtebb önkiszolgáló és automatizáló trendekkel lépést tartva a közelmúltban több olyan előremutató technikai fejlesztést is megvalósított, amelyek által az utasok önállóan végezhetik el például a poggyászfeladást és a beszállást. A digitális fejlesztéseknek köszönhetően felgyorsult a repülőtéri áthaladás, a kiterjesztett utastájékoztató rendszerek segítségével pedig kiszámíthatóbbá vált az utazás. Az repülőtér-üzemeltető extra széles és tűéles, 4K felbontású utastájékoztató paneleket telepített a terminálokon, amelyek letisztult és átlátható módon mutatják a járatinformációkat.
Mostanra már 16 poggyászcímke-nyomtató kioszk érhető el a repülőtér 2B Termináljának indulócsarnokában, amelyek segítségével az utasok saját maguk, mindössze néhány pillanat alatt elvégezhetik a poggyászfeladást, a rendszerhez csatlakozó légitársaságok esetében, amelyek között megtalálható például a Wizzair is.
(Borítókép: Utasok a Liszt Ferenc-repülőtéren 2020. július 17-én. A reptéren a forgalom jelenleg a koronavírus-járvány előttinek csupán a töredéke, de hétről hétre több járat és utas fordul meg itt. Júliusra már csaknem tízezerre nőtt a napi utasszám, ami jelentős növekedés júniushoz képest, amikor a teljes havi forgalom 84,4 ezer utas volt, az egy évvel korábbi 1,5 millióval szemben. (MTI/Balogh Zoltán)