A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Bongo nevű játék üzemeltetőjét büntette 350 millió forintra, amiért megtévesztő reklámokkal igyekezett gyerekeket rávenni sms küldésére, melynek díját elhallgatta – derül ki a hivatal közleményéből.
Az Ask Bongo nevű játékban a Bongo nevű kismajom, emelt díjas sms küldését követően válaszolt a kérdésekre.
A játékot széles körben reklámozták, ám nem tájékoztatták a fogyasztókat a költségekre és a személyes adatok kezelésével kapcsolatban is problémák merültek fel.
A szolgáltatást üzemeltető ausztrál Global AQA Pty Ltd. jogsértő módon, közvetlenül hívott fel gyermekeket a vásárlásra, emellett egyes csatornákon olyan módon hirdette a játékot, hogy nem derült ki, hogy reklámról van szó.
A vizsgálatot a GVH még tavaly indította és ennek keretében tavasszal ideiglenes meg is tiltotta a játékot és annak reklámozását.
„A nemzeti versenyhatóság részéről többször világossá tettük, hogy a sérülékeny fogyasztók (idősek, betegek, gyermekek) ellen elkövetett jogsértéseket szigorúan vesszük”
– mondta Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke.
Éppen ezért a GVH a kiróható maximális bírságot szabta ki az ausztrál cégcsoportra, továbbá a kampányban részt vevő három influenszer ügynökség és egy webtartalom-gyártó (P4R Digital Agency Kft., Social Guru Magyarország Kft., hd OPEN! Kft. és a Globoport Média Holding Kft.) felelősségét is megállapította.
Ezen cégek együttműködésüknek köszönhetően elkerülték a büntetést, azonban vállalták a jövőbeni hasonló jogsértések elkerülését célzó programok kidolgozását, melyet a GVH ellenőrizni fog.
(Borítókép: PuzzlePix/Shutterstock)