Az Európai Parlament 2022-es irányelve szerint az igazgatói pozíciók legalább 33 százalékát nőknek kellene betölteni, ehhez képest Magyarországon továbbra is kiemelkedően alacsony a női vezetők aránya. A HBLF március 7-én indult kampányában hat női és hat férfi cégvezető vállalt nagyköveti kiállást azért, hogy több női vezető legyen. A résztvevők az üzleti élet különböző szektoraiból érkeznek, és az egy évig tartó együttműködésük során lehetőségük nyílik tanulni egymástól, vállalataik jó gyakorlataiból. Konferenciákon való közös fellépéssel, közösségi média megjelenéssel párbeszédet kezdeményeznek annak érdekében, hogy társadalmunk összetétele (nem, életkor, tapasztalat, nemzetiség tekintetében) visszatükröződjön a vezetőségekben.
„Azt gondolom, hogy a sokszínűség többszörösen megtérülő befektetés: nő az innovációs potenciál, a változástűrő képesség és hozzájárul ahhoz, hogy jobban megértsük ügyfeleinket, munkáltatóként pedig stabilan őrizzük pozíciónkat. Büszkén mondhatom, hogy vállalatunknál az esélyegyenlőség és a sokszínű vezetés megteremtése már nem csupán vízió, hanem bizonyítottan a sikerünk egyik alapja” – tette hozzá Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója, aki Vidus Gabriellával, az RTL Magyarország vezérigazgatójával dolgozik majd a kampányban, a következő egy évben.
A HBLF – Vállalatvezetők az egyensúlyért kezdeményezés nagyköveti párosai:
Istenesné Solti Andrea (Shell Hungary Zrt.) és dr. Szászi István (Bosch);
Pais Mónika (Diageo) és Rózsai Rezső (KPMG);
Vidus Gabriella (RTL Magyarország) és Rékasi Tibor (Telekom);
Topolcsik Melinda (Bridgestone) és Pálinkás Zsolt (Tesco);
Heiszler Gabriella (Spar) és Málnay B. Levente (AMC);
Veronika Spanarova (Citi) és Nikos Zois (Heineken).
Ettől az évtől a HBLF elindítja a HBLF Xmentor Executive programot, amely mentoráláson túl workshopokkal támogatja a board szerepre készülő női vezetőket.
Kép: GettyImages