A családi vállalat 6,3 milliárd dán korona (954 millió dollár) nettó nyereségről számolt be 2021 első felében, ami 140%-os növekedést jelent 2020 azonos időszakához képest. A bevételek elképesztú ütemben, 46 százalékkal növekedtek, elérték a 23 milliárd koronát a fenti időszakban. A menedzsment hálából extra pihenéssel jutalmazza a munatársakat, sőt a szabadnapok mellett kilátásba helyeztek egy különleges, még meg nem nevezett bónuszt is jövő év áprilisára. -számolt be a Guardian.
Mivel a pandémia alatt a családok hosszú ideig otthon maradtak,
annyira megnőtt a kereslet az építőjáték iránt, hogy a vállalat minden piaci szegmense kétszámjegyű értékesítési növekedést produkált.
Közleményük szerint azokat a játékokat vásárolták leginkább, amelyek minden korosztály számára vonzóak és szórakoztatóak. A legjobban teljesítő témák közé tartozott a Lego City, a Lego Star Wars és a Lego Harry Potter, míg az ambiciózus építők a halálra ítélt RMS Titanic hajó 9090 darabból álló modelljével is bíbelődhetnek, amely az egyik legdrágább termék, kiskereskedelmi ára 629,99 dollár , idehaza 229000 forintos áron találtunk ebből a neten.
A csoport terjeszkedése folyamatos, több mint 60 új márkaüzletet nyitottak 2021 első felében, kétharmadukat Kínában,
ezzel a Lego kiskereskedelmi üzletek száma június 30.-ra elérte a 737-et, ebből 291 az ázsiai országban található.
A Lego-t, 1932 -ben alapította Kirk Kristiansen, az elnevezés ‘játssz jól’(Leg godt) kifejezés rövidítése. A vállalatot ma is a család irányítja, 40 országban körülbelül 20 400 embert foglalkoztat a dán csoport.
(Borítókép: Chris Ratcliffe/Bloomberg / Getty Images)