Abban az esetben is el lehet állni egy online vásárlástól, ha nem tetszik a termék – mondta Böröcz Helga közjegyző hétfő reggel az M1-en.
Ismertetése szerint a webes vásárlás úgynevezett távollévők közötti szerződés, melynek szabályai eltérnek az áruházi vásárlástól.
Mivel online boltban a vevőnek nincs lehetősége megvizsgálni a terméket, a jogszabály úgy rendelkezik, tizennégy napon belül el lehet állni a vásárlástól – hívta fel a figyelmet.
A közjegyző elmondta, ha a vevőnek problémája van a vásárlással, esetleg nem kapta vissza a pénzét, az egyik leggyorsabb és leghatékonyabb megoldás az úgynevezett fizetési meghagyásos eljárás lehet, amely az Európai Unió bármely tagállamában székhellyel rendelkező céggel szemben érvényesíthető.
Az eljárás érvényesítéséhez közjegyzőhöz kell fordulni – tette hozzá.
Borítókép: PuzzlePix / Shutterstock