Ma már szinte mindenre használható a mesterséges intelligencia, a döntéshozatal gyorsításától a repetitív feladatok megoldásán át a csetbotokon keresztüli ügyfélkapcsolatok kezeléség minden területen feltűnik az MI, és ez ezentúl sem lesz másként – mondta Dr. Kocsis Gergely fintech- és MI-szakértő A mesterséges intelligencia hatása a kkv-szektorra című előadásában a Figyelő Konferenciák powered by VG Kicsik, közepesek, erősek című kkv-konferenciáján a budapesti Novotel szállodában.
A szakértő egy példán keresztül bemutatta, hogy az MI az élelmiszeriparban már a mezőgazdaságban megjelenik, majd az élelmiszergyártásban, végül pedig a kereskedelemben is feltűnik: fajtanemesítéstől kezdve az alapanyag-osztályozáson át a logisztikai feladatok megoldásáig hasznosítják már a cégek az MI-t.
A magyar kkv-knak azonban mindössze 3,7 százaléka használja az MI-t, feleannyi, mint az EU-átlag.
Ennek ellenére azt látni, hogy a magyar cégek digitális affinitása fejlődik, lépéseiket ugyanakkor egyelőre az óvatosság vezényli e téren. Ebben nagy segítség lehet számukra a frissen elfogadott EU AI Act, ami keretrendszert szab az MI régiós felhasználásának, ingyenes hozzáférést biztosít a szabályozási tesztkörnyezethez, sőt, még az adatkezelési incidensek megelőzősében is a vállalkozások segítségére lesz.
A hazai kkv-k közül azok, amelyek MI-t használnak, átlagosan 23 százalékkal fejlődnek gyorsabban, mint társaik, ez a trend pedig a marketing területén még erőteljesebbnek tűnik. Aki kimarad, az úgy tűnik, lemarad, ezért az MI felé nyitás minden hazai vállalkozásnak ajánlott.
Számukra az MI felé közeledést a szakértő egy-egy konkrét példa vagy felhasználási terület kipróbálásán keresztül ajánlja elsősorban, ilyen lehet például a csetbotos ügyfélkapcsolati rendszerek kipróbálása, melyek emberi kapacitásokat szabadítanak fel a vállalat oldaláról, az ügyfelek számára pedig gyors és egyszerű ügyintézést tesznek lehetővé.
További részletek a Világgazdaság oldalán érhetők el.
Fotó: Kallus György / Világgazdaság