György László kiemelte: ahogy a világnak, úgy hazánknak is fel kell készülnie a jövőbeli változásokra, amelyek az autóipart érinteni fogják. Az államtitkár szerint az autóipar jövőjére óriási befolyással lesz az, hogy új digitális szereplők lépnek be a piacra, valamint a környezeti fenntarthatóság is. Hozzátette: nem szabad elfeledkezni a 3D-s nyomtatás előretöréséről, valamint arról, hogy ennek kapcsán háttérbe szorulhatnak a benzines és a dízeles meghajtású autók.
György László hangsúlyozta: a jövőben kiemelt szerepe lesz a jó és szakképzett munkaerő megtalálásának és megtartásának egyaránt, hozzátéve: az önvezető autók és az gépjármű-megosztási szolgáltatások terjedése előrevetítheti a gyártott kocsik számának csökkenését.
Az államtitkár elmondta, hogy Magyarország sikere a gépjárműgyártás terén több pilléren nyugszik. A magyar emberek kreativitása mellett jól használtuk ki hazánk geopolitikai helyzetét, és sikeresen tudtunk rácsatlakozni a világ egyik legnagyobb autóiparával rendelkező Németországra. Emellett érdemes megemlíteni a politikai stabilitást is, aminek köszönhetően hosszú távú gazdasági stratégiát sikerült kidolgoznia a kormánynak – tette hozzá az államtitkár.
Beszédében példaképp említette a Jaguart, amely Budapesten hoz létre kutatási és fejlesztési központot, az Audit, ami szintén hasonlót tervez, valamint a Debrecenbe települő BMW gyárat is.
Lánczi Tamás: magyar autóipar minden tekintetben a magyar gazdaság húzóágazata
Lánczi Tamás, a Figyelő főszerkesztője úgy látja, hogy az autózás szinte mindenkit érint az országban, az autóipar minden tekintetben a magyar gazdaság húzóágazata, ezért nyilvánvalóan nagyon fontos kérdés, hogy az iparág milyen jövő elé néz.
„Ennek a megvalósításában már jól állunk, hiszen a nagy gyártókon túl a világ 20 legnagyobb, közvetlen autóipari beszállítójából 15 már jelen van Magyarországon, és összesen 620 járműipari vállalat működik hazánkban. Ezek több mint százezer embernek adnak munkát, és évente nagyjából 15 milliárd euró termelési értéket állítanak elő. Ennek köszönhetően ez az ágazat adja a magyar gazdasági termelésnek a közel 10 százalékát, ráadásul az export negyede is innen származik” – ismertette a főszerkesztő.
Hozzátette: mára körülbelül 40 járműipari kutatóhely működik Magyarországon, ahol több ezer mérnök dolgozik, ráadásul a mostani uniós költségvetési ciklusban a kormány 800 milliárd forintot költ a járműipari kutatóközpontok működtetésére és fejlesztésére.
Fotós: Váradi Iván