„Apám 1992-ben egy óbudai családi ház alagsorában alapította a céget” – mondta a Figyelőnek Szabó Bence, a HÁsZ Kft. tulajdonosa és ügyvezetője. Az induláskor még csak 14 éves fiú nem tudta, hogy akar-e majd építőiparral foglalkozni, középiskolásként viszont az építkezéseken töltött nyári gyakorlatok közelebb hozták számára ezt a világot. Élvezte, hogy kézzelfogható eredménye van a munkának, ráadásul az akkor 8-10 fős brigáddal már fiatalon könnyen megértette magát, így egyenes út vezetett az Ybl Miklós Főiskola mélyépítő karára.
Miután diplomát szerzett, Szabó Bence a családi cégben kezdte karrierjét. „Eleinte művezető voltam, de ugyanúgy tetőt ácsoltam, födémet zsaluztam, mint bárki más” – elevenítette fel. Miután már hat éve stagnált a 100-120 millió forintos éves árbevételi szinten a cég, elérkezettnek látta az időt, hogy felvázolja elképzeléseit a családfőnek. Mindenekelőtt a kapacitásbővítésben és a szolgáltatási paletta kiszélesítésében látta a növekedés lehetőségét. „Amikor 2013-2014 körül a háttérbe húzódott az édesapám, továbbra is számíthattam a tanácsaira, de a projektek többségét ekkor már én vittem” – állapította meg a cégvezető.
„Fejlesztettük a gépparkot, amihez pályázati forrásokat is igénybe vettünk. Közben a létszámot is emeltük, olyan szakemberekkel vettem magam körül, akik releváns multinacionális tapasztalattal rendelkeznek. Mára a marketingstratégiánk is a fenntartható növekedést szolgálja”
– részletezte Szabó Bence. Az egykoron családi házakat építő cég azóta elsősorban társasházakkal és ipari létesítményekkel foglalkozik, a forgalom bő kétharmadát kitevő generálkivitelezésen kívül a homlokzati hőszigetelés, a vakolás mellett asztalosmunkák is erősítik a portfóliót, emellett állványokat és munkagépeket adnak bérbe.
A 2019-ben 1,35 milliárd forintos nettó árbevételt és 225 milliós adózott eredményt elért HÁsZ Kft. 1,7 milliárd forint feletti forgalmat realizált tavaly, a profit azonban – összefüggésben a járvánnyal – valamivel szerényebb mértékben nőtt.
„Attól nem kellett tartanunk, hogy megnyomjuk a stopgombot, átmenetileg viszont a szakági kivitelezés, így a vakolás és a dryvit kerültek előtérbe, ezeket a tevékenységeket pedig kisebb árrés jellemzi”
– magyarázta Szabó Bence. A termelő-gyártó szektor már látja a fényt az alagút, pontosabban a Covid-válság végén, ezt támasztja alá az is, hogy az ingatlanfejlesztők és az ipari beruházók aktivitására egyaránt építő HÁsZ Kft. az idén már most le van szerződve mintegy 2,2 milliárd forintnyi munkára. „Folyamatosak a tárgyalások, reális cél a 3 milliárd forint körüli 2021-es forgalom. Mivel a határidő és a minőség terén nem ismerünk kompromisszumot, jó eséllyel nagyobb munkákat már csak a jövő évre vállalunk” – vont mérleget az ügyvezető. Előzetesen a 3-3,5 milliárd forintos méretet céloztak meg, ami már nincs messze.
Stresszmentes kivitelezést ígér partnereinek a HÁsZ Kft., azaz olyan szolgáltatást nyújt, melynek eredményeként nem szembesül váratlan helyzetekkel a megrendelő. Ez úgy lehetséges, hogy a művezető, az építésvezető, illetve a projektfelelős révén folyamatos a kommunikáció a megrendelő, a tervező, a kivitelező és az alvállalkozók között, legyen szó a szakmai tartalomról vagy éppen a pénzügyi keretekről.
„A kollégáink többségének ez nem pusztán a munkája, hanem az élete. Megbecsüljük őket, nem csoda, hogy jelentős részük már 10-15 éve velünk van. A hierarchia éles határvonalai helyett sokkal inkább a konstruktív csapatmunka jellemző ránk” – árulta el a cég első embere.
A vállalati szektorhoz köthető projektek mellett csaknem 30 éves tudását, tapasztalatát önkormányzati beruházások során is kamatoztatja a HÁsZ Kft., emellett saját, ezer négyzetméteres asztalosüzemében egyedi bútorokat gyárt. Az utóbbi már önmagában éves szinten 150-200 millió forintos értékesítést generál, Szabó Bence tájékoztatása szerint a közelmúltban több szállodát és apartmanházat is az általuk készített berendezési tárgyak tettek otthonossá. A saját beruházás keretében végrehajtott ingatlanfejlesztés viszonylag új irány, ám az a cél, hogy néhány év múlva akár a teljes árbevétel 30-40 százalékáért ez az üzletág feleljen.
A teljes cikk a Figyelő április 22-től kapható számában olvasható!
(Borítókép: Fűrjes Viktória)