A kezdeményezés nagykövetei: Blaskó Nikolett és Mihalik Enikő mellett, Orvos-Tóth Noémi, klinikai szakpszichológus. Az online aukcióval egybekötött jótékonysági gardróbvásár idén szakmai előadásokkal, valamint adománygyűjtő vacsorával egészül ki.
A szeptember 29. és 30. között, Budapest belvárosában megnyíló UNICEF Pop-Up Store and More szervezői a korábbi sikerre való tekintettel az idei évben ismét felkérték a hazai divatszakma, az üzleti- és közélet ismert szereplőit, hogy csatlakozzanak a kezdeményezéshez. A korábbi kínálathoz hasonlóan a designer női ruhák és kiegészítők mellett, férfi- és gyermekruhák, kiegészítők, sportruházat is várja majd az érdeklődőket a belvárosi bemutatóteremben, ahol bárki vásárolhat, és a piaci ár alatt juthat a designer darabokhoz.
A kezdeményezés előző nagyköveteihez, Mihalik Enikő szupermodellhez és Blaskó Nikoletthez, a kommunikációs szakma egyik legismertebb szereplőjéhez idén Orvos-Tóth Noémi klinikai szakpszichológus is csatlakozott. A közönség számára publikus pódiumbeszélgetéseket Orvos-Tóth Noémi személyesen vezeti majd többek között Kadarkai Endrével, Tóth Verával, Kovács András Péterrel és Kafiya Said Mahdival, amelyekre támogatói jegyet lehet váltani szeptember 30-án délelőtt a Kempinski Hotelben. A konferencia platformot biztosít a terület szakértőinek, hogy megosszák tudásukat, és hozzájárul a gyermekkori traumával kapcsolatos edukációhoz. A szervezők az online aukcióval egybekötött Pop-Up Store gardróbvásár és a pódiumbeszélgetések mellett, zártkörű adománygyűjtő vacsorát is szerveznek a Hotel Kempinski nagytermében.
A gyermekkori trauma komoly, egész életen át tartó mentális károkat, kötődési zavart, depressziót és testi, egészségügyi tüneteket is okozhat. A feldolgozatlan traumatikus élmények meghatározzák egy gyerek későbbi emberi kapcsolatait, megküzdési mechanizmusait, és esélyeit a mindennapi boldogulásra. A traumatizált gyermekek egy csoportja, az állami gondoskodásban élők különösen kiszolgáltatottak a gyermekkori negatív élmények és történések tekintetében. Ma Magyarországon körülbelül 21.000 gyerek és fiatal felnőtt él gyermekotthonokban vagy nevelőszülőknél.
Az UNICEF Magyarország Pop-Up Store and More kampányához idén a hazai állami gondozásban nevelkedő gyerekeket támogató Világszép Alapítvány is csatlakozott. Az Alapítvány több mint 10 éve áll olyan gyerekek mellett, akikről a saját szülei helyett az állam gondoskodik. Programjaik célja, hogy a gyerekek az otthontalanság ellenére is meg tudják élni, hogy van helyük a világban, ők is szeretetre méltóak és vannak lehetőségeik az életben.
A kétnapos eseménysorozat teljes bevételével a traumát átélt gyerekeket támogatják.
Borítókép: UNICEF