Hosszú távon is hatással lesz az étel-házhozszállítás területére a koronavírus-járvány, amelynek nyomán hirtelen megugrott és várhatóan magas szinten stabilizálódik a folyamatosan bővülő piaci tortába belekóstoló éttermek száma. Az elmúlt hetekben a NetPincér több mint 1200, a Wolt pedig körülbelül ezer újonnan csatlakozó étteremmel kötött szerződést. Többségük várhatóan hosszabb távon az online ételrendelési piacon marad, élve a kockázatmentes bevételi forrás lehetőségével.
A házhoz szállításban való részvétel nem jár fix költséggel az éttermeknek, csak a tényleges forgalom, a megtörtént rendelések után fizetnek jutalékot a szolgáltatásért
– hangsúlyozta Blaumann Debóra, a NetPincér marketingigazgatója. A Világgazdaság érdeklődésére arról is beszámolt, hogy egyelőre vidéken a változó szabályozás ellenére sem tapasztaltak szignifikáns változást a forgalomban az előző időszakhoz képest, továbbra is nagyon sokan rendelnek rendszeresen a cégtől.
A karantén időszaka az egyébként is folyamatosan növekvő forgalmat felerősítette, a Wolthoz egyre növekvő számú megrendelés futott be a veszélyhelyzet idején – közölte Juhász Alexandra, a cég marketingmenedzsere. Mind az átlagos rendelési érték, mind a kosárba helyezett tételek száma megnőtt. Ennek hátterében az állhat, hogy míg korábban ebédidőben inkább az irodai egyenkénti rendelés volt jellemző, most családok is nagyobb arányban rendelnek otthonra, mint korábban.
A budapesti átlagos kosárérték a Woltnál 5-6 ezer forint, a vidéki városokban körülbelül 30 százalékkal kevesebb, és a kiszállítási díjakat is differenciálta a cég.
Elképzelhetőnek tartják, hogy Budapesten a teraszok megnyitásával és a nyári kiránduló-, nyaralószezon kezdetével lesz némi visszaesés, de ezt ideiglenesnek vélik, s ősztől újabb erőteljes növekedésre számítanak. A piac hosszú távú átalakulásba kezdett, a házhoz szállítás nagyobb szerepet kap nemcsak az éttermi ételek, hanem más napi fogyasztási cikkek tekintetében is, mint például az élelmiszer vagy a gyógyszer, ezért is kezdte meg a Wolt ezeknek a termékeknek a kiszállítását is – mondta Juhász Alexandra.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható.
(Borítókép: 2020.05.08. Budapest, Segway-Ninebot One (Elektromos Egykerekű) járművel közlekedő futár a fővárosban. Fotó: Bánkúti Sándor (BS) Bors)