Bár egy ideig csak korlátozottan volt lehetséges az utazás, az emberek többsége továbbra is rengeteg időt töltött jövendőbeli utazásaik megtervezésével. Ennek köszönhetően az online térben rengeteg adat keletkezett arról, hogy hogyan értékelődött át az utazás a járvány alatti időszakban.

Fotó: freepik.com
Belföldi utazások és gyors kiruccanások
Mivel a belföldi utazásokat kevésbé érintették az utazási korlátozások és a repülőjáratok törlésétől sem kell félni, ezért sokkal többen terveznek belföldi nyaralást. Ezzel párhuzamosan a tervezett utak időtartama is rövidül: sokan inkább többszöri, de rövidebb pihenést terveznek attól tartva, hogy az egyetlen hosszabb üdülésük terve füstbe megy újabb korlátozások miatt.
Mit jelent ez az iparág szereplői számára? A legfontosabb, hogy a szolgáltatók tudjanak alkalmazkodni a megváltozott feltételekhez. Feltérképezzék a vendégek igényeit és ennek megfelelő marketing akciókat és ajánlatokat tudjanak összeállítani. Megnő a kínált szolgáltatás színvonalának jelentősége is: csak minőségi szolgáltatással és a barátságos, megfelelően szakképzett személyzettel lehet elérni, hogy a vendégek visszatérjenek egy adott helyszínre.
Biztonság és tisztaság
A világjárványnak köszönhetően a figyelem középpontjába került a higiénia és a tisztaság. Egyrészt meg kell felelni a járványügyi intézkedéseknek, másrészt biztosítani kell a vendégeket arról, hogy biztonságban tudhatják magukat és a szeretteiket. Ma már elengedhetetlen például a kézfertőtlenítők kihelyezése, a látogatottabb helyszínek folyamatos fertőtlenítése, és felértékelődött a takarító személyzet szerepe is.
Rugalmas lemondási feltételek
Az időszak egyik legfontosabb trendje, hogy elsősorban azok a vendéglátók lesznek sikeresek, akik rugalmas lemondási feltételeket biztosítanak. Így a vendégeknek nem kell félniük attól, hogy anyagi veszteség éri őket, amennyiben valamilyen újabb korlátozást vezetnek be. A rugalmas lemondási feltételek lehetővé teszik a vendégek számára, hogy teljes visszatérítést kapjanak, vagy ne kelljen fizetniük, ha lemondanák az utazást legalább 14 nappal a bejelentkezés előtt.
Még többet kell befektetni a kommunikációba
Ma már nem lehet megkerülni a folyamatos digitális kommunikációt a turisztikai szektorban sem. Minden eddiginél fontosabbá vált, hogy a szereplők jelen legyenek az online térben, egységes arculattal rendelkezzenek és szerepeljenek a közösségi médiában. Különös hangsúlyt kell fektetni az utazók tájékoztatására, megnövelve ezzel a bizalmukat és csökkentve a bizonytalanság érzetüket.
Ugyanakkor a mindenkit körülvevő óriási információ áradatban felértékelődni látszik a WOM (Word of Mouth) szerepe. Ez azt jelenti, hogy az utazók nagy része mások tapasztalatai alapján választ helyszínt az utazásának. A tökéletes helyszín kiválasztása előtt egyre többen olvassák az internetes véleményeket, kérdezik meg a barátaikat tapasztalataikról. Éppen ezért nagy hangsúlyt kell fektetni a barátságos kiszolgálásra és a vendégekkel való jó kapcsolat kialakítására is, hiszen csak így fog a szolgáltató pozitív értékeléseket kapni.
Középpontban a fenntarthatóság
A turizmus területén is egyre növekszik a tudatosság a fenntarthatóság kérdésében. Egyre többen választanak a zsúfolt utazási célpontok helyett kisebb, félreesőbb célpontokat, hogy támogassák a helyi közösségeket. A kisebb vendéglátóknak ez egy jó lehetőség a fejlődésre, nekik érdemes minél kreatívabb és autentikusabb programokat kitalálni. Szintén fontos, hogy a szolgáltatók hangsúlyozzák a fellősségvállalásukat a környezettudatosság területén.
Az elkövetkező években tehát várhatóan újra fellendül majd a turisztikai szektor, de másképp, mint ahogy megszoktuk. Addig is, a házigazdáknak meg kell tanulniuk alkalmazkodni a változásokhoz, hiszen a vendégek hűsége a náluk szerzett tapasztalatokon fog alapulni.
(Borítókép: freepik.com)