A fogyasztói szolgáltatások fejlesztése érdekében a magyar olajtársaság megvásárolja a magyarországi Marché éttermeket működtető vállalatot.
A Mol megállapodást írt alá a Marché International AG-vel, amely 9 éttermet üzemeltet Magyarországon Marché márkanév alatt. A lépés illeszkedik a Mol “Shape Tomorrow” címmel frissített hosszútávú stratégájába, amely kiemelt hangsúlyt fektet a fogyasztói szolgáltatások fejlesztésére.
A Mol az úton lévők kiszolgálását tűzte zászlajára, a vállalat hosszú távú célja, hogy
a fogyasztói szolgáltatások üzletág magas szinten digitalizált kiskereskedelmi, illetve integrált mobilitási szolgáltatóvá váljon.
A hazai Marché éttermeket működtető cég megszerzésével új távlatok nyílnak meg a vállalat előtt, hiszen gasztro kínálatát egészen új szintre emelheti, és ezzel még szélesebb közönséghez juthatnak el a Mol kiskereskedelmi szolgáltatásai.
„A megállapodás egyedülálló lehetőséget kínál a Mol számára, hiszen az éttermek kulcsfontosságú töltőállomások mellett találhatók, így olyan komplex szolgáltatási pontokat hozhatunk létre a Fresh Corner márka alatt, ahova még szívesebben térhetnek be a vásárlóink. Mindez remekül illeszkedik frissített hosszú távú stratégiánkba, amelyben kulcsszerepet játszik a kényelmi szolgáltatások fejlesztése és bővítése. Éppen ezért ezek az éttermek is fontos előrelépést jelentenek a transzformáció, a megújulás útján, valamint a saját képességeink bővítése felé” – mondta Ratatics Péter, a Mol-csoport Fogyasztói Szolgáltatások ügyvezető igazgatója.
A Marché International éttermei több mint egy évtizede szerves részei a Mol töltőállomásoknak. Az éttermek frissességükkel és á’la minute ételkészítési koncepciójukkal, munkatársaikkal a legmagasabb színvonalat képviselik az európai piacon. Az elmúlt években szerzett regionális tapasztalataink alapján olyan tudásra tettünk szert, amelynek köszönhetően ezentúl a Mol égisze alatt működtethetjük tovább az éttermeket. Fontos kiemelni, hogy vásárlóink ezeken a helyszíneken továbbra is a megszokott, kiváló minőségű választékkal és kiszolgálással találkozhatnak majd
– tette hozzá Orosz András, a Mol Magyarország kiskereskedelmi vezetője.
A 2015-ben elindított Fresh Corner koncepció alapján a Mol töltőállomásain már nemcsak üzemanyagot, de magas minőségű kávét, hot dogot, friss szendvicseket és péksüteményeket is kínál az úton lévőknek. A vásárlók immár 185 helyszínen találkozhatnak a lánccal, és a koncepció nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a fogyasztói szolgáltatások szegmens 2020-ban rekorderedménnyel,
510 millió dollárral (156 milliárd forinttal) növelte a vállalatcsoport EBITDA-ját.
A tranzakció zárásához bizonyos feltételek előzetes teljesülése szükséges, többek között a versenyhatósági jóváhagyás.
(Borítókép: marche-movenpick.hu)