A különböző hajtástípusú új autók közül a hibridek fogytak a legjobban 2021 első félévében, folytatódik az új dízelek visszaszorulása, de a tisztán elektromos modellek továbbra is csak az állami támogatások segítségével fogynak.
Az új autók piacán a hibridek piaci részesedése a 2020-es 27 százalékról 43 százalékra ugrott
a 2021 első félévében forgalomba helyezett 64 800 gépkocsin belül a JóAutók.hu közleménye szerint.
A csak belső égésű motorral szerelt autók körében a benzinesek aránya 37 százalék, a dízeleké 18 százalék volt, míg a tisztán elektromos autók karánya továbbra is csak 2 százalék.
A számok akkor is jelentős változásra utalnak, ha figyelembe vesszük, hogy a hibrid hajtású autók több mint kétharmada mild hibrid jármű:
ezeknél haladáskor nem, csupán induláskor és dinamikus gyorsuláskor segít rá egy kis elektromos motor a belső égésű motorra a fékezés során nyert energiát hasznosítva
– hangsúlyozza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója, aki szerint a hibridek terjedését nagyban segítette, hogy a kis és közepes autók piacán már nem nagyon találni tisztán benzines vagy dízel modelleket, elsősorban az uniós szabályozás következtében.
A dízelautók visszaszorulása már 8 éve tart, elsősorban az ezekkel szembeni bizalomvesztés és az azokat egyre több külföldi helyen bevezetett korlátozó intézkedések következtében. Ezeket Halász szerint a Karácsony Gergely által belengetett korlátozások is fokozzák.
A tisztán elektromos autók forgalma elsősorban a meghirdetett állami támogatások idején ugrik meg, ám ezek a támogatási keretek rendkívül gyorsan ki is merülnek.
Ezen autók terjedésének másik korláta a hatótávolság, hiszen azon típusuk, melyek e tekintetben képesek a belső égésű modellek megközelítésére még a támogatásokkal is nagyon drágának tekinthetőek.
A használtautó-import tekintetében továbbra is a benzinesek legnépszerűbbek, a forgalom 55 százalékát teszik ki, míg a dízelesek az eladások 37 százalékáért felelősek, köszönhetően a nyugati korlátozások miatt jellemző erőteljes diszkontnak köszönhetően.