A Netflix közölte, hogy a jövőben nyilvánosságra hozza legnépszerűbb programjainak nézettségi adatait. Nagy változás ez a cég stratégiájában, hiszen az elmúlt évtizedben nagyon vigyáztak arra, hogy ilyen adatok ne szivárogjanak ki. A vállalat bejelentette, hogy a jövőben heti rendszerességgel közzéteszi, mennyi időt töltöttek felhasználói a filmek és sorozatok nézettségével – külön bontva az angolszász és a nem angolszász tartalmakat, a saját produkciókat és a harmadik felektől licenszek alapján szolgáltatottakat.
Kedden bele is vágtak a dologoba, a megelőző, november 14-én záruló héten a Gal Gadot főszereplésével forgatott Red Notice című akciófilmet 149 millió órát nézték az előfizetők, így ez lett a legsikeresebb angol nyelvű produkciójuk.
A sorozatok közül a Narcos: Mexico vitte a prímet 50 millió órával. A nem-angolszász vonalon a dél-koreai gyártású Squid Game vezetett 43 millió órával.
A Netflix első nagy saját gyártású sorozata a House of Cards volt, amely 2013-ban indult, nézettségi adatokat azonban azóta sem közöl. Ennek hátterében az áll, hogy a szolgáltató előfizetéses rendszerben működik, nincs rászorulva a reklámokra, így nem is kell a hirdetőket ilyen adatokkal elkápráztatni. Korábban annyi engedényt tettek, hogy nyilvánosságra hozták: hány előfizető nézte meg valamelyik program első két percét – ez azonban édeskevés ahhoz, hogy reális képet lehessen alkotni a valódi nézettségről.
Gyakran még a produkcióban szereplő sztároknak sem adtak információt arról, hogy a filmek, amelyekben szerepeltek, sikeresek voltak-e vagy nem.
Ők és a nagyközönség kénytelen volt kritikai portálok (IMDB, Rotten tomatoes) értékeléséből következtetni erre.
(Borítókép: Jakub Porzycki/NurPhoto / Getty Images)