– Első diplomámat műszaki területen szereztem, és amikor 1993-ban a Legrand felvásárolta a Kontavill-t, az első évtizedben – 1993 és 2004 között – főként műszaki feladatokkal, termékfejlesztéssel és gyártással foglalkoztam. Ebben az időszakban a Legrand Magyarország rendszeresen pályázott a Magyar Termék Nagydíjra, amelyen nyolc alkalommal nyertek el a termékeink nagydíjat és közben rálátást szereztem a pályázatot kiíró szervezet tevékenységére – fejtette ki az elismerés kapcsán Károlyi László.

Fotó: LEGRAND
Aki 2014-től, már a Legrand Magyarország vezérigazgatójaként úgy vélte, hogy a vállalat története nem csupán egy sikeres privatizáció, hanem a magyarországi termékfejlesztés és gyártás folyamatos erősödésének jó példája. Ennek köszönhetően a Legrand már globális piacokra szállít, és olyan tudást halmozott fel, amely egyesíti a multinacionális vállalatok és a magyar szaktudás erősségeit. Mivel a magyarországi Legrand vállalati kultúrájának sikeres átalakításával a cég dinamikus fejlődést mutatott, vezérigazgatóként úgy érezte, ezt a tudást érdemes másokkal is megosztani.
Ezért kereste fel a Magyar Termék Nagydíj kiíró tanácsát, majd a díj átalakulása után az Érték és Minőség Nagydíj kiíró tanácsában is aktívan szerepet vállalt. Fontosnak tartva, hogy a pályázat és a díj szellemisége elősegítse a minőségi szemlélet hazai elterjedését, hozzájárulva a díjnyertes cégek megbecsülésének növekedéséhez. Ennek érdekében osztotta meg rendszeresen a tapasztalatait a pályázókkal, beleértve az általa kifejlesztett Crenchmarking™ üzleti logikát is, amely, a benchmark szemlélet és a marketing ötvözésével segít a gyors és látványos eredmények elérésében. Károlyi László az életműdíjat azért tartja nagy megtiszteltetésnek mert az az elismerése annak a munkának, amit magánemberként és a Legrand vezetőjeként, az elmúlt évtizedekben a hazai KKV szektor támogatása és a minőségi szemlélet elterjesztése érdekében tett.
Borítókép: Károlyi László jobbról, átveszi a díjat/Fotó: LEGRAND