Károsanyag-kibocsátás nélküli csomagszállításra áll át a legnagyobb hazai csomagautomata szolgáltatást nyújtó cég, a Foxpost. A társaság első lépésként a fővárosban helyez forgalomba egy MAN TGE furgont – közölte a MAN.
A társaság közleménye szerint kiemelten fontos szempontként tekintenek a kiszámítható, biztonságos, gazdaságos és környezettudatos üzemeltetésre. Járműflottájuk átlagéletkora mindössze két év, ennek is köszönhető, hogy az egyetlen csomagra jutó széndioxid-kibocsátásuk 0,2 kg, ami abszolút piacvezető érték, hiszen az átlagos volumen 0,80 – 1 kg a szegmensben. Ezen az értéken fognak javítani az elektromos furgonokra való átállással.
Az új jármű a fővárosban fog dolgozni, ahol egy év alatt csaknem 2 millió csomag kézbesítését bonyolítja a cég, és ahol napi 4-600 kilométert futnak a szállító járműveik.
A Foxpost idén kültéri automaták telepítésével tovább bővíti hálózatát, 2021-re pedig már közel 200 csomagautomata szolgálja majd az ügyfelek kényelmét. A járműpark is tovább fejlődik, több kisebb furgont cserélnek le még ebben az évben dízel MAN TGE járművekre.
„Ebben az évben közel 2 millió csomagot szállítunk majd, ami abszolút rekord a cég életében. Ezek jelentős részét Budapesten, ahol az új elektromos furgonunk is dolgozik. Izgalmas projektként tekintünk az ország első ilyen járművének üzemeltetésére. Ugyan az MAN szakemberei komoly háttérszámításokkal segítették a döntésünket, mégis egy új, eddig ismeretlen utat járunk be együtt. Járműveink többsége napi 4-600 kilométert fut, így kiemelten fontos szempont volt a döntéskor kényelem és a biztonság. Természetesen az elektromos furgon ilyen hatótávolsággal nem rendelkezik, Budapesten és agglomerációjában viszont a tervek szerint így is két műszakban dolgozik majd. Ez azt jelenti, hogy naponta kétszer 80-90 kilométert tesz meg” – árulta el Bengyel Ádám a csomagautomatákat üzemeltető cég ügyvezető igazgatója.
„Ehhez a felhasználáshoz ideális a jármű, ami a WLTP-ciklus szerint is 114 kilométeres hatótávval rendelkezik. A városi forgalomban ez jóval több lesz a tapasztalatok szerint, a sok rekuperáció, vagyis fékezésienergia-visszanyerés miatt. Az elektromos hajtáslánc az üzemeltetési költségekre is jó hatással lesz, hiszen amellett, hogy egy egyszerű hálózati csatlakozóról is mindössze 17 óra alatt teljesen feltölthető, a szervizköltségek terén is jóval alacsonyabb díjakkal kell számolni. Ez pedig már középtávon is ellensúlyozza a magasabb vételárat. Ráadásul a piacon egyedülálló, hogy az eTGE hasznos teherbírása közel egy tonna és méretei alapján is ez a legnagyobb elektromos furgon a piacon” – fogalmazott Henzel Ádám az MAN Kft. kishaszonjármű-értékesítési vezetője.
Szükség is lesz az elektromos TGE minden tudására, mert a Foxpost idén tovább bővíti hálózatát, 2021-re pedig már közel 200 csomagautomata szolgálja majd az ügyfelek kényelmét. Így nem csoda, ha az eddigi járműpark is tovább fejlődik. A megújulás keretében több kisebb furgont cserélnek le még ebben az évben dízel MAN TGE járművekre.
„Nem titok, sokat várunk flottánk új zászlóshajójától! Épp ezért kezdjük vele flottánk új arculatának bevezetését. Az eddigi fehér helyett, mostantól minden újonnan érkező autónk piros lesz. Ez az egyedi szín könnyebben felismerhetővé teszi a járműveinket, amelyekre büszkék lehetünk, hiszen iparági szinten is kiemelkedőek. Szépségük mellett, megbízhatóságuk és a hozzájuk kapcsolódó finanszírozási és karbantartási lehetőségek is komoly érvek voltak. Ilyen például az is, hogy az MAN Kft. telephelyein szombaton is lehetőség van a karbantartási munkák elvégzésére és ez nagy előny számunkra” – mondta Bengyel Ádám.
A MAN TGE jelenleg a legnagyobb elektromos furgon a piacon, amelynek a teherbírása csaknem egy tonna – tudtuk meg Henzel Ádám értékesítési vezetőtől, aki azt is elmondta, hogy a jármű egyszerű hálózati csatlakozóról 17 óra alatt teljesen feltölthető és legalább 114 kilométeres hatótávval rendelkezik, ami városi használat esetén még nőhet is a fékezésenergia-visszanyerés miatt.
(Borítókép: Foxpost)