A közös dizájn inkubációs program keretében több, mint negyven egyedi, magas minőségű, innovatív, szériaérett termék született, amelyek között megtalálható az intelligens-önfenntartó kutyaház vagy a kézmozdulatokkal vezérelhető lámpa – fejtette ki a Figyelőnek adott interjújában Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója, megjegyezvén azt is:
a designipart is rosszul érintette a járvány, de mindenki megpróbált a kialakult helyzethez igazodni.
Bata-Jakab Zsófia kifejtette: a Magyar Divat & Design Ügynökség design LAB inkubációs programjának kialakítását egy szakértői kerekasztal-beszélgetés előzte meg, ennek során az iparági szereplők kiemelték, hogy
nagy igény mutatkozik olyan projektalapú kooperációkra, amelyekben a gyártók professzionalizmusa és a tervezők kreativitása versenyképes termékek formájában ölthet testet.
A vezérigazgató hozzátette: az ilyen eseti partnerségek még inkább felértékelődtek a világjárvány által előidézett gazdasági helyzetben. Ugyanakkor hazánkban egyelőre még kevés – ám annál jobb példák vannak a gyártók és formatervezők közötti projektmunkákra. Bata-Jakab Zsófia aláhúzta: ez lehet az egyik kulcsa a hazai színtéren való sikeres helytállásnak, ezért az ügynökségnek kiemelt célja, hogy minél több szereplő éljen a kollaboráció lehetőségeivel. Kitért arra is: olyan pályaműveket vártak, amelyek innovatívak, versenyképesek és a nemzetközi piacon is megállják a helyüket. A szériaérettség fontos szempont volt, hiszen ez képes igazi stabilitást nyújtani a gyártók és tervezők számára.
Tekintettel a megváltozott gazdasági helyzetre a támogatási keret fedezte a projekttel összefüggésben a gyártás, a munkabér, a tervezői díj, az eszköz-és anyagbeszerzés, illetve egyéb területek finanszírozásának egy előre meghatározott részét
– hangsúlyozta a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.
Tovább részletek a csütörtökön megjelent Figyelőben.
A borítóképen: Bata-Jakab Zsófia