Több számítástechnikai eszköz fogy idén, mint tolltartó – ezt mutatják a GKI adatai az idei iskolakezdés kapcsán. Hasonló tapasztalatai vannak a MediaMarkt-nak is:
az IT-eszközök területén a tavalyi év iskolakezdési időszakához képest több mint 20 százalékos forgalomnövekedést realizált 2020 augusztus második felében.
Ehhez hozzájárulhatott a koronavírus második hullámára való felkészülés, a szülők idén arra gondolhattak, az újabb távoktatásra is érdemes lehet már most berendezkedni.
A tavasz óta töretlen érdeklődés a MediaMarkt szerint annak köszönhető, hogy a márciusban megindult erős, egy-egy termékkategóriában akár ötszörös mértékű forgalomnövekedés egyfajta tűzoltás volt mind a munkavállalók és munkáltatók, mind pedig a családok részéről. Akkor a legszükségesebb készülékeket szerezték be, amikkel gyorsan meg lehetett oldani a hirtelen változást, az otthoni munkavégzésre és távoktatásra való átállást. Augusztusban viszont tudatos felkészülést mutattak a vásárlói magatartások,
a közép- és felső kategóriás laptopokat, notebookokat keresik leginkább a vevők.
Ezek funkcionalitásban, tudásban és kapacitásban is erősebbek, mint alsókategóriás társaik és így hosszabb távon szolgálhatják ki a felhasználói igényeket. A készülékvásárlás során az egyik legfontosabb szempont, hogy SSD-vel (Solid-state drive, avagy tartós állapotú meghajtó) vannak felszerelve, így gyorsabbak, biztonságosabbak – mivel nincs bennük mozgó alkatrész, kevésbé sérülékeny hordozás közben. Továbbra is érezhető emellett az a trend is, hogy az egyre vékonyabb és kisebb méretű notebook-okat viszik a vevők. A tabletek iránt is magas maradt a kereslet a koronavírus tavaszi megjelenése óta, a legnépszerűbb termékek közé tartozik a vezeték nélküli headset-ek, routerek vagy jelátvivők mellett.
A pandémia másik slágertermékei a nyomtatók és a webkamerák, hazai és globális szinten is ezekből van a legnagyobb hiány.
E termékek iránt ugyanis évek óta folyamatosan csökkent a kereslet, a távoktatás és az otthoni munkavégzés miatt azonban hirtelen megugrott az igény, azóta 30-40 százalékos növekedés figyelhető meg csak a nyomtatók forgalmában. Az eszközgyártókat világszerte váratlanul érte egy ilyen mértékű kereslet-élénkülés, a sikeresebb modellek pedig gyorsan el is fogynak, amint megérkeznek az üzletekbe. A műszaki kereskedők, így a MediaMarkt is, igyekeztek azonnal felvásárolni az elérhető készleteket, hogy ki tudják szolgálni a vevői igényeket.
Összefoglalva tehát nem csökkent a digitális eszközök iránti igény a márciusi kiugrás után sem a MediaMarkt tapasztalatai szerint, minden hónapban kétszámjegyű növekedést figyelt meg ezen a területen, augusztusban pedig az egyes termékkategóriák növekedési átlagának több, mint háromszorosát érte el az IT-részleg forgalma. Mindezeket látva a műszaki áruházlánc megnövekedett termékkínálattal készült, hogy minden igényt ki tudjon elégíteni. Készülékvásárláskor a szaktanácsadók azt javasolják a vásárlóknak, hogy érdemes átgondolni, milyen kapacitású eszközökre lehet szükség, milyen felhasználói szokásokhoz és környezetbe viszik a terméket. Az otthonról online végzett, a normál magánhasználatnál intenzívebb hálózati munka nagyobb rendszerkövetelménnyel járhat, de kitettséget jelenthet a vírusoknak is. Utóbbi esetre érdemes kérni az eszközre nemcsak az alapvető szoftverek, de vírusirtó professzionális telepítését és beállítását is.
Borítókép: Pixabay