Közel tizedével többet költöttek a magánszemélyek és vállalkozások az OTP Bank elektronikus fizetési rendszerein keresztül idén március és június között, mint az azt megelőző első negyedévben. A képet árnyalja, hogy év elején rendszerint visszaesik a fogyasztás, így volt mihez képest növekedni. Ugyanakkor éves összevetésben is árulkodó a statisztika: negyedével – pontosabban 27,9 százalékkal – több pénz áramlott át a bank e-fizetési csatornáin, mint 2022 hasonló időszakában – közölte a bankk szerkesztőségünkkel.
Az előző években folyamatos bővülést láttunk az elektronikusan bonyolított fizetések forgalmát tekintve. A mostani adat is az éves inflációt meghaladó mértékű. Tehát nem csak azért látunk magasabb értékeket az e-fizetésnél, mert drágultak az igénybe vett termékek és szolgáltatások, hanem azért, mert az emberek valóban egyre többet költenek el kártyával – értékelte az adatokat Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.
Igénylik a kereskedők a terminálokat
Az elmúlt években egy rövid időszakot leszámítva töretlenül bővül a bank által működtetett POS-terminálok száma is, a legutóbbi negyedévben 2,7 százalékkal. Éves összevetésben még magasabb ez az arány, most 7,7 százalékkal üzemel több, mint a megelőző esztendő hasonló időszakában. A kereskedők jól látják, hogy elektronikus fizetés használatának irányába mennek a felhasználói szokások. Alapvető infrastruktúraként gondolnak ma már az e-fizetést lehetővé tévő eszközökre – mondta a szakember.
Az egyszerű és gyors elektronikus fizetési megoldások népszerűségéről árulkodik, hogy a SimpleBusiness alkalmazás forgalma egy év leforgása alatt negyvenszeresére, a tranzakciók száma pedig közel duplájára növekedett, amiben jelentős szerepe volt a bankkártyás fizetést POS-terminál jelenléte nélkül is lehetővé tevő SoftPOS funkció tavalyi bevezetésének.
Címlapkép: PuzzlePix/Shutterstock