Belföldön is fellendítette a járvány az online szolgáltatásokat, amelyek várhatóan később is népszerűek maradnak — közölte a Cofidis kedden.
A hitelintézet felmérése szerint a magyarok 40 százaléka próbált ki új online szolgáltatást az elmúlt évben, és csaknem a háromnegyedük elégedett volt. A digitális megoldások a pénzügyekben is előretörtek, hiszen az ügyfelek jelentős része a járvány alatt próbálta ki először a videótelefonos ügyintézést, az online bankszámlanyitást vagy hitelfelvételt.
Az internetbank használatával 70 százalék próbálkozott legalább egyszer a járvány alatt.
A Cofidis adataiból kiderül, hogy az új online szolgáltatást használók háromnegyede később is fog ilyen megoldásokat alkalmazni.
A pénzügyek intézésénél 23 százalékról 36 százalékra nőtt azok aránya, akik nem személyes megoldásokat választottak.
A közlemény szerint a digitális átállás a háztartások kiadásait is átrendezte:
26 százalék vásárolt olyan eszközt, amely az otthoni munkavégzést támogatja, elsősorban új mobiltelefont, laptopot, vagy nagyobb internetcsomagot.
Az informatikai cikkek a legnépszerűbbek az áruhiteleken belül is. A hitelfelvételi hajlandóság a teljes hitelpiacon elérte a járvány előtti szintet, a legtöbben lakást vennének vagy újítanának meg — tették hozzá.
A Cofidis Hitel Monitor kutatása 500 fős mintán online adatfelvétellel készült júliusban. Az adatok a 18-69 éves magyar internetező lakosságra reprezentatívak.
(Borítókép: Andrey Suslov, PuzzlePix/Shutterstock)