Egyre kevesebb kézben összpontosul az amerikai médiapiac

Hírek
A Comcast és a Verizon is bevásárolna a Rupert Murdoch tulajdonában álló Twenty-First Century Fox médiakonglomerátumból - értesült a Reuters.

Az amerikai médiafelgyületeti hatóság arra készül, hogy megvétózza A Time Warner – AT&T felvásárlást. Az AT&T 85,4 milliárd dollárt fizetne a Time Warnerért. Ez azt jelenti, hogy az amerikai kormány politikát váltott – immár nem nézi jó szemmel a médiagigászok további egyesülését, holott a piac az erős koncentráció fázisában van. A Time Warnert egyébként pár évvel ezelőtt a Fox is megpróbálta felvásárolni, ám egy idő után elállt ebbéli szándékától.

Most a Fox eszközei iránt mutatkozik nagy érdeklődése a médiapiacon. A vállalat mozi és tévé produkciós stúdióit, kábelhálózatait szeretnék megvásárolni. A Foxhoz tartozik például az FX és a National Geographic csatornák, valamint az egyik legnagyobb indiai tévéhálózat, a Star, és az európai Sky is. A Fox a Disney-vel is tárgyal ezek adásvételéről.
A tőzsdén a Fox jegyzése 8 százalékkal ugrott meg, de más médiavállalatok, így a Viacom és a CBS drágult – potenciális felvásárlási célpontokat láttak meg bennük.

Ha a Comcast sikerrel jár, és megveszi a Fox eszközeit, akkor a legnagyobb amerikai kábelszolgáltatóvá válhat. A cég még 2011-ben szállt be egy másik médiaóriásba, az NBCUniversalba. Az NBCUniversal tavaly vásárolta meg a Dreamworks filmstúdiót 3,8 milliárd dollárért. A Fox európai és indiai érdekeltségeinek megszerzése a nemzetközi terjeszkedést is előre vetíti. Ha létrejön az ügylet, a vállalat előnyre tehet szert nagy versenytársával, a Disney-vel szemben. 

A Fox eszközeiért folytatott versenybe a Verizon, a legnagyobb amerikai mobilszolgáltató is beszállt. A cégnek érdeke, hogy minél szélesebb szórakoztatóipari portfóliója legyen – mozi- és tévéfilmeket tudna így olcsóbban kínálni ügyfeleinek. Hiába a technológiai fejlesztések, ha kevés a tartalom, amelyet kínálni tudnak. A Verizon 4,48 milliárd dollárt fizetett a Yahoo! legfontosabb ágazataiért, amelyet az AOL-lal egyesített – Oath néven. Az AOL több mint 50 márkanév tulajdonosa, náluk van például a HuffingtonPost, a TechCrunch és a Tumblr.

Az amerikai médiapiacon egyre erősebb trend, hogy a tartalom és a szolgáltatások egy kézbe kerülnek. A hagyományos kábelszolgáltató cégek helyzete így egyre nehezebbé válik. Az olyan internetes streaming cégek, mint a Netflix és az Amazon öldöklő versenyt diktálnak.

A Fox három évvel ezelőtt próbálta meg megvenni a Time Warnert, és kifejezte szándékát, hogy a Sky még nem tulajdonában lévő 39 százalékát is megvenné.

Borítófotó: Rupert Murdoch, a Twenty-First Century Fox tulajdonosa

Ezek is érdekelhetnek

További híreink