Az elmúlt években valósággal berobbant a TikTok a felhasználók életébe. Mára csatlakozott ahhoz az elitklubhoz, melynek olyan tagjai vannak, mint a Facebook vagy a Twitter. Mindössze 5 évre volt szüksége, hogy elérje az 1 milliárdos felhasználószámot – írja a VG.
2018 januárjában 55 millió globális használója volt, decemberre ez a szám 271 millióra emelkedett, 2019 decemberére pedig már 507 millióra nőtt.
A cég 2020 nyarán 700 millió havi aktív „tiktokozóról” számolt be, s alig több mint egy év alatt sikerült elérni az 1 milliárdos számot.
Összehasonlításul: a Facebook 2021 második negyedévében 3,5 milliárd havi felhasználóval büszkélkedhetett a teljes alkalmazáscsaládjában, mely 60 millióval haladta meg az első negyedévi adataikat – számol be erről CNBC.
Bár az elmúlt időszakban több versenytárs is igyekszik másolni a TikTokot, műfajában eddig nem sikerült letaszítani a trónról. A Facebook egy éve indította el az Instagram Reels-t, a Snap a Spotlighttal kísérletezik, a YouTube 2020 szeptemberétől működtet Shorts néven egy versenytársat.
A TikTok után a leggyorsabban növekvő alkalmazás a kínai WeChat volt, melynek valamivel több mint 7 év év alatt érte el az 1 milliárdos bravúrt.
A Facebooknak (7,7 év), az Instagramnak (8,5 év), a YouTube-nak (8 év), a Whatsappnak (8.7 év) ennél jóval több időre volt szüksége e szám eléréséhez.
A TikTok Kínából származik, eredetileg Dǒuyīn volt a neve. 2012-ben alapította a pekingi ByteDance nevű cég videomegosztó közösségi szolgáltatásként, rövid tánc-, szinkronéneklés, tehetségvideók készítésére. Az alkalmazás Kínában 2016-ban vált elérhetővé IOS- és Android-platformokon, majd egy évvel később Kínán kívül is.
A TikTok annak köszönheti sikerét, mert a rajta lévő videók többnyire látványosak, érdekesek, szórakoztatóak, közösségiek. Bárki megmutathatja magát, és pillanatokon belül népszerűvé válhat, akár az egész világon. Ma a legtrendibb közösségi videomegosztónak számít, elsősorban a tinédzserek körében.
A TikToknak Magyarországon is már több mint egymillió felhasználója lehet.
Buglya Gergely, a Follow Me Agency szakmai vezetője szerint a TikTok térhódítása az oldal állandó fejlesztése, és a tartalomkészítők kimeríthetetlen kreativitása miatt megállíthatatlan.
(Borítókép: Jakub Porzycki/NurPhoto / Getty Images)