A Dunakeszi Járműjavító gyorsítaná az egyiptomi megrendelésre készülő vasúti kocsik gyártását, ehhez megduplázza a megbízáson dolgozó csapat létszámát – írja a Világgazdaság.
A Dunakeszi Járműjavítóban (DJJ) az egyiptomi megrendelésen jelenleg 90 fő dolgozik, egy műszakban. A létszám megduplázásával az év végén már havi 25 vasúti kocsi készülhet el – közölte a lappal a kft.-t ellenőrző TMH Hungary Invest Zrt. mögött álló, svájci székhelyű TMH International, amely a világ negyedik legnagyobb gördülőállomány-gyártója, az oroszországi Transzmasholding (TMH) nemzetközi tevékenységéért felel. (A TMH International és a Magyar Vagon Zrt. közösen ellenőrzi a TMH Hungaryt.)
A járműjavítónak 2019 végén csaknem 570 munkatársa volt, közülük mintegy 410-en fizikai területen dolgoztak a nyilvános adatok szerint. A létszám bővítésére vonatkozó terv bejelentését az tette időszerűvé, hogy már a második szállítmány vasúti kocsi is megérkezett Dunakesziről az egyiptomi megrendelőhöz, a hat vagonból álló szerelvénnyel 300 fölé emelkedett az Egyiptomi Nemzeti Vasút által átvett kocsik száma. Az utolsó vonatnak 2023 végéig kell megérkeznie.
A vevő összesen 1300 kocsit rendelt a tendergyőztes TMH Hungarytől, megbízása tizenegy hónapja lépett hatályba. A pénzügyi megállapodás értelmében a mintegy egymilliárd dollár értékű szállítás 51 százalékának Magyarországon kell teljesülnie, a többinek Oroszországban. A TMH tveri gyárából jelenleg is úton van 22 kocsi az egyiptomi alexandriai kikötőbe.
(Borítókép: 2019.07.16. KISS-motorvonat a Dunakeszi Járműjavító Kft. telephelyén. (Móricz-Sabján Simon)