A magyar édességpiac forgalma idén várhatóan 230 milliárd forint körül alakulhat
– mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke a fogyasztói és szállítói trendeket ismertető előadásában. A torta felét a csokoládé, valamint a keksz-piskóta termékcsoport adja (26, illetve 24 százalékos részesedéssel), a harmadik legnagyobb (17 százalékos) szegmens a jégkrémé. A piac további bő harmadán pedig sorrendben a praliné, a cukorka és a csipsz osztozik 12-10 százalékos részesedéssel.
Magyarországon évente és fejenként átlagban 10-11 kilogramm édesség fogy,
és ebben a kosárban a csokoládé mintegy 3 kilogrammot nyom. A fogyasztók harmada naponta, közel fele (45 százaléka) hetente fogyaszt édességet. Csupán a megkérdezettek 6 százaléka mondja, hogy nem eszik édességet.
Ugyanakkor a válaszadók mindössze negyede (24 százalék) vásárol tudatosan, 28 százalék bevallottan impulzusainak enged, amikor édességre költ. A fogyasztók fele (49 százaléka) ezzel együtt a minőséget keresi, és csupán 14 százalék ismeri be, hogy az alacsonyabb ár alapján dönt, több mint harmaduk (37 százalékuk) pedig váltogatja ezeket a szempontokat.