Hároméves csúszásban van az M3-as metróvonal felújítása – erről a beruházásra rálátó források beszéltek a Világgazdaságnak. A késedelem most a kék metróvonal 17,3 kilométer hosszú alagútjának munkálatai kapcsán okoz súlyos problémát, az erre kötött szerződés hatálya ugyanis július 24-én lejár, a meghosszabbításról pedig a megrendelő BKV Zrt. és a kivitelező Swietelsky Vasúttechnika Kft. eddig nem tudott dűlőre jutni.
A lap szerint erre okvetlenül szükség lenne, mivel
az alagutak rekonstrukciójának műszaki tartalma távolról sem valósult meg az elmúlt szűk három évben: a BKV még 2017. szeptember 4-én írta alá a vonatkozó megállapodást a vállalkozással nettó 47,8 milliárd forint értékben.
A legfőbb ok, hogy a projektben tetemes időveszteség halmozódott fel az M3-as húsz állomásának felújításáról szóló közbeszerzési eljárások során.
A Világgazdaság szerint a konkrét tételek egyelőre nem ismertek, de a cég összességében 17,5–18,1 milliárd forint közötti többletigényt jelzett a BKV-nak és a tulajdonos Fővárosi Önkormányzatnak, ám azok
ebből legfeljebb 8,1 milliárdot ismernének el. A mintegy 10 milliárdos különbözetet a BKV vitatja, és állítja, hogy a független mérnöki szakvélemény szerint sincs alátámasztva.
A lap információi szerint Bolla Tibor vezérigazgató egyértelművé tette, hogy a túlzott követelés alátámasztás nélküli teljesítése büntetőjogi szempontból is aggályos, ezért szó sem lehet róla. A helyzet megoldására legalább nyolc hónap állt Budapest rendelkezésére.
(Borítókép: A Népliget és Nagyvárad tér metróállomások közötti vágányok építési munkálatai az M3-as metró felújítás alatt álló déli szakaszán 2020. május 13-án. (MTI/Máthé Zoltán)