Tizenkét cégcsoportot, köztük a Microsoftot, a Mastercardot és a Nespressot is sikerült megnyernie Kamala Harrisnak a közép-amerikai vállalati stratégiájához – írta a Reuters.
A VG.hu szemléje szerint a cégek vállalják, hogy elkötelezik magukat a térség iránt és a befektetéseiket helyben hajtják végre.
Az Egyesült Államok alelnöke szerint a régióban rejlő gazdasági lehetőségeket a privát szektorral való partnerség keretében lehet kiaknázni.
Az együttműködés keretében a Microsoft jövő júliusig kiterjeszti az internet hozzáférést három millió lakos számára. A Nespresso a kávé alapanyagai nagy részét El Salvadorból és Hondurasból fogja beszerezni, valamint 150 millió dolláros regionális befektetést vállalt 2025-ig. A Mastercard ötmillió embernek segít integrálódni a banki szolgáltatások rendszerébe és egymillió kisvállalkozás online ügyintézését támogatják.
Mint írták, Harris hat területre fókuszál a gazdasági növekedés ösztönzésére.
Ide tartozik az élelmiszerhiány felszámolása, a közegészségügy javítása, a mezőgazdasági termelékenység növelése, a klímavédelem és a megújuló energiaforrások támogatása, a munkavállalás felpörgetése és a megfizethető internet elérés bővítése.
(Borítókép: Luis von Ahn, a Duolingo vezérigazgatója, Kamala Harris amerikai alelnök és Ajay Banga, a Mastercard elnöke várakoznak egy találkozó előtt, 2021. május 27-én, Washington DC-ben. (Brendan Smialowski, Europress / AFP)