Az online árfigyelőt fejlesztő munkacsoport a fogyasztói visszajelzéseket figyelembe véve folyamatosan dolgozik a rendszer fejlesztésén – írta a GVH nyomán a Magyar Nemzet. Mostantól az árfigyelő arra is lehetőséget ad, hogy a látogatók saját bevásárlólistát állítsanak össze, amelynek a kosárértékét naponta figyelhetik.
A bevásárlólistával a felhasználó kiválaszthatja a terméket és a boltot, amit a listájához adhat. Ezzel egy helyre gyűjtheti azokat a termékeket, amelyeket saját maga szeretne monitorozni, nem kell a több száz termék ömlesztett információját átböngészni a jó ajánlatokhoz.
Július elseje óta érhető el a Gazdasági Versenyhivatal által működtetett – a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) szakmai támogatásával –, Magyarország kormányával közösen kifejlesztett online árfigyelő adatbázis. A www.arfigyelo.gvh.hu címen elérhető honlapon hat kiskereskedelmi lánc mintegy 1200 boltjában, összesen 62 termékkategóriában hasonlíthatják össze a napi fogyasztói árakat a látogatók. A július elsejei indulás óta az egyedi látogatók száma már megközelíti az 1,2 milliót. A látogatók már átlagosan 4 perc 10 másodpercet töltenek el az oldalon.
Az online árfigyelő fejlesztése folyamatos, a felhasználói igényeknek megfelelően fejlesztik a megjelenítés, illetve a szolgálatás térképes funkcióját is. A jövőben lehetőség lesz például csak a környékbeli boltok termékeire szűrni, illetve a tervek között szerepel az árfigyelő hivatalos mobilapplikációjának kifejlesztése is.
A funkcionális fejlesztésekkel párhuzamosan hamarosan tovább bővülhet a rendszerben szereplő termékek köre is. Ennek meghatározása során a munkacsoport kiemelten fókuszál a speciális diétát követők, illetve különböző ételallergiákkal élők speciális igényeire, valamint a kisgyermekes családok által gyakran vásárolt termékekre.
Borítókép: