Ügyfélszerzés online marketinggel
Az értékesítési tölcsér elmélete remekül összefoglalja és elmagyarázza, hogy milyen úton jut az ügyfél arra a döntésre, hogy megvásárolja az általad forgalmazott terméket vagy szolgáltatást. A marketingszakemberek ennek az útvonalnak különböző szakaszain lévő ügyfeleket próbálják elérni az éppen ideális marketingtaktikákkal.
Az első fontos szakasz a figyelem/tudatosság, amelyben a hangsúly a vállalkozásod bemutatásán van. A cél az, hogy egy figyelemfelkeltő, jó marketingüzenettel minél több ember tájékozódjon a márkádról. A következő lépés az érdeklődés, ahol a potenciális ügyfelekben kialakult már valamilyen kiváncsiság, érdeklődés a terméked vagy szolgáltatásod iránt. Ebben a periódusban az emberek tájékozódnak hasonló, más márkákról is, ezért itt a forgalmazott termékeid egyediségét, különleges jellemzőit és előnyeit szükséges reklámozni. A cél az, hogy megerősödjön a leendő vásárlók érdeklődése a vállalkozásod iránt.
Ezt követően a vágy szakaszába lépünk, ahol az ügyfelek érdeklődése vággyá alakul át, és vásárlási szándék jelentkezik. Ez egy fontos periódus, hiszen ilyenkor gyakran már csak egy kis meggyőzés szükséges ahhoz, hogy betegyék a terméked a kosarukba. Éppen ezért, ilyenkor határozottság kell, mégpedig kapcsolatteremtés formájában. Fontos, hogy továbbra is fenntartsd az érdeklődést, és még inkább vágyat ébressz bennük a termékeid iránt.
Végül pedig a cselekvés szakaszába érünk, ahol a potenciális vásárló megvásárolja az általad forgalmazott terméket, ezáltal ügyféllé válik. Ilyenkor jellemzően sürgősségre, cselekvésre buzdító eszközökkel lehet elérni a tényleges vásárlást.
3 tipp, hogy több ügyfeled legyen, mint valaha
Közösségi média-használat
A legtöbb ember minden reggelét azzal indítja, hogy átböngészi közösségi média platformjait. Internetes jelenlétünk igen nagy részét töltjük ezeken az oldalakon, ezért valódi aranybányának számítanak értékesítés szempontjából. Nagyon fontos, hogy a legnagyobb közösségi oldalakon jelen legyél a vállalkozásoddal, és kihasználd ezek előnyeit. Ha termékeket forgalmazol, érdemes lehet a Facebook-bolt illetve Instagram-bolt funkciókat is beállítani. Így a leendő ügyfelek anélkül is találkoznak a termékeiddel, hogy a honlapodra kattintanának. Minél több helyen vagy jelen, annál valószínűbb, hogy forgalmad lesz!
Linképítés
A linképítés egy olyan SEO-folyamat, amelynek célja, hogy a weboldaladra sok, és erős külső hivatkozást szerezz. Ez azért lényeges, mert ha több értékes minőségű link hivatkozik a honlapodra, a keresőkben is előrébb kerülhetsz. Ehhez azonban elengedhetetlen, hogy a link valóban hiteles forrásból származzon, az olvasó számára értékes információkat tartalmazzon, és a szöveg semmiképp se spam jellegű legyen. A linképítéshez segítségedre lehetnek ilyen tevékenységgel foglalkozó marketingcégek és szövegírók, akik gondoskodnak a tartalom előállításáról és a folyamat lépéseinek helyességéről.
Weboldal optimalizálása
Sok látogatót visszafordít egy honlapról az, ha a weboldal lassú, akadozik, hibaüzenetet jelez, vagy egyszerűen nem felhasználóbarát. Emiatt nagyon fontos, hogy ne csak vállalkozói szemszögből, hanem felhasználóként is teszteld le a honlapodat, és a lehető legegyszerűbb, legkönnyebb kezelésre törekedj. A dizájn is sokat hozzátesz az áttekinthetőséghez, valamint fontos, hogy egyértelmű legyen a vásárlás menete és a kapcsolatfelvétel folyamata is.
Hogyan ellenőrizhetjük weboldalunk forgalmát?
Ahhoz, hogy folyamatos és felfelé növekvő forgalmat generálj, sok-sok különböző marketingeszközt kell megragadod. Online jelenlét esetében sem elég csupán a vállalkozás indulásakor elvégzett egyszeri kulcsszó- vagy konkurenciakutatás, hanem folyamatosan ismételni kell ezeket a folyamatokat.
A Google Analytics az egyik legnépszerűbb és leghasznosabb forgalommérő eszköz, amely segítségével megnézheted, mekkora forgalmat generál honlapod, mennyi időt töltenek rajta a vásárlóid, mennyien tekintenek meg, helyeznek kosárba és fizetnek ki egy-egy terméket.
Linképítés szempontjából fontos a forrás/médium elemzés, amely azt vizsgálja, milyen forgalmi forrásokból érkezik be a legtöbb és/vagy legjobb minőségű forgalom. Az organikus forgalom(Google keresőből érkező forgalom) áttekintéséhez pedig a Google Search Console-t használhatod.
Ahhoz, hogy sikeres online jelenlétet szerezz, és megfelelő forgalmat generálj, érdemes ezzel foglalkozó marketingszakemberek vagy -cégek segítségét kérni. Mivel rengeteg különböző folyamatra kell odafigyelni, amely sok időt vehet el a vállalkozás irányításából, jó, ha profi kézbe helyezed ezeket a teendőket.