A Zwack Unicum bruttó árbevétele év/év bázison 45 százalékkal, 6,3 milliárd forintra emelkedett, míg adózott eredménye mínusz 32 millió forintról 571 millió forintos nyereségbe fordult a cég 2021-22-es üzleti évének első negyedében – írta a VG a cég ma reggel gyorsjelentése alapján.
A jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélkül számított nettó értékesítés 55 százalékkal csaknem 3,6 milliárd forintra ugrott.
Hasonló ütemben, de némileg még gyorsabban nőtt a belföldi értékesítés és azon belül a saját termelésű termékek nettó árbevétele is.
Az Unicum márkacsalád új ízvariánsa, az Unicum Barista kiemelkedő sikerének köszönhetően a legmeredekebb, kereken 80 százalékos forgalombővülést ugyanakkor a prémium szegmensben érte el a Zwack, miközben a minőségi termékek árbevétele mindössze 9,2 százalékkal gyarapodott.
A forgalmazott termékek értékesítése 53 százalékkal emelkedett a bázishoz képest, melyen belül a Diageo portfóliónál 46 százalékos, az egyéb termékek forgalmánál pedig 108 százalékos volt a plusz.
A társaság saját megítélése szerint a járvány legnehezebb időszakán túl van, és a következő időszakban – az előző üzleti évét sújtó vendéglátóipari lezárások miatt elszenvedett fogyasztáscsökkenést követően – a lakossági kereslet fellendülésére számít. További pozitívum, hogy a nagyobb beruházásokat sikerült még a 2020-21-es időszakban lezárni.
A pandémiának azonban lehetnek olyan hosszabb távú következményei mint például az óvatosabbá váló lakossági fogyasztás, újabb fertőzési hullámok, esetlegesen magasabb munkanélküliség vagy relatíve csökkenő vásárlóerő, amelyek középtávon visszavethetik a cég növekedési kilátásait.
(Borítókép: A Zwack Unicum Múzeum és Látogatóközpont épülete a Soroksári úton. (MTVA/Bizományosi: Faludi Imre)