Ahogy Európában, úgy Magyarországon is egyre népszerűbb a kisállattartás, az Állatorvostudományi Egyetem kutatása szerint a pandémia végére minden második magyar háztartás kutyatartó lett. Blaumann Debóra, a foodpanda marketingigazgatója úgy véli, ez a változás a gyorskereskedelmi mutatókon is egyre jobban érzékelhető:
Ugyan az állateledel-rendelések jelenleg az összes panda marketes rendelés 2-3 százalékát teszik ki, az elmúlt évben megnégyszereződött az állateledelt vásárlók száma. A kisállateledelt vásárlók közel 40 százaléka több alkalommal is rendelt már, 10 százalékuk pedig rendszeresen visszatér, hogy beszerezze a heti menünek valót.
A rendeléseket tekintve a macskások viszik a prímet: legtöbbször ugyanis macskaeledelt rendelnek házhoz a magyar kisállat tartók, azon belül is a nedves tápok az igazán népszerűek. Ugyanakkor a kutyások sem maradnak el mögöttük sokkal, alig több mint ezer rendelésnyi különbség van a kutya- és a macskatartók között.
Budapesten a 13. kerületben a legaktívabbak a gazdik, az állateledel-rendelések 11 százaléka innen érkezik, a második helyen pedig holtversenyben a 14. és a 11. kerület áll, 6-6 százalékkal. Vidéken a fővároshoz képest egyelőre még kevésbé aktívak a házhoz rendelésben a tulajdonosok, a nagyvárosok közül Székesfehérvár emelhető ki, ahol az utóbbi 8 hónapban megötszöröződtek a kiskedvenceknek szánt rendelések.
Borítókép: Cseh Gábor / Vas Népe