Mint arról a Világgazdaság is beszámolt, még az idén feltételes közbeszerzési eljárást írnak ki az M100-as autóút kivitelezésére, és megkezdik a 10-es számú főutat tehermentesítő elkerülő út, az M10-es gyorsforgalmi út tervezését is Lázár János építési és közlekedési miniszter minapi ígérete szerint.
Máris vannak nyertesei a projektnek
Közelebb kerülnek Budapesthez az M100-as gyorsforgalmi autóút által érintett települések, ami a helyi ingatlanok árára is hatással lesz. Azaz már volt és van, az Ingatlan.com által a Világgazdaság számára kigyűjtött adatok egyértelműen jelzik:
A piac már beárazta és valós alternatívaként tartja számon az autópálya-építés ígéretét évek óta.
Az első konkrét bejelentés a projekt megindításáról 2015-ben hangzott el, azóta az M100-as autóút menti települések mindegyikén az érintett vármegyék átlagát jóval meghaladó mértékben emelkedtek az árak.
Az útépítés nyertesei az árváltozás tekintetében Kesztölc, Szomor, Mány, ahol 360-380 százalékkal drágultak az eladó ingatlanok, valamint Bicske, és Tinnye is, ahol ugyancsak 300 százalék fölötti volt az árváltozás – mondta Balogh László, az Ingatlan.com vezető gazdasági szakértője.
„Esztergomon van a sor” – közölte augusztus végén Lázár János a közösségi oldalán, bejelentve az M100-as autóút megépítését, amely az M1-es autópályát kötheti össze 32,3 kilométer hosszan Esztergommal.
Egyelőre óvatosak az érintettek
A gyorsforgalmi autóút még jegelt állapotában is hat, de már láthatóan hatással van az árakra, hiszen a tervezett csomópontok körüli települések nagyobb értéknövekedést tudtak zsebre tenni, mint a vármegyei átlagok. A piacvezető ingatlan hirdetési portál szakértője a Világgazdaságnak elmondta, hogy még ott is jelentősen átlag feletti volt a drágulás, ahol a bázis már amúgy is magas volt.
Jó tudni, hogy vannak még olyan települések, ahol van tartalék a növekedésre, mint például Perbálon, Tökön vagy Únyban, ahol átlag alatti volt a felértékelődés eddig.
Az egész infrastrukturális beruházás izgalmas, de nem mindegy, hogy megtörténik-e, és mikor – tette hozzá Balogh László.
Amennyire egy ilyen fejlesztés álomszerű lehet az ottani ingatlantulajdonosok számára, akik közelebb kerülnek Budapesthez, ugyanolyan gyorsan rémálommá válhat, ha évekre vagy évtizedekre elhalasztják ismét.
Ezért sokan megvárják, míg tényleg elkezdődnek a lassan tíz éve tervezett munkálatok.
A projekt az M0-s bezárásában is kulcsfontosságú, és kisugárzó hatású lehet a többi településre, további értéknövelő beruházásokat indíthat el.
A teljes cikk itt olvasható.
Fotó: Mohai Balázs