A tavalyi járványügyi horvát fiaskó és a mostani szigorú olasz beutazási feltételek miatt borítékolható, hogy sokkal többen választják a Balatont nyaralási célpontnak, mint korábban. Az is biztos, hogy a tóparton jóval több kevésbé árérzékeny vendég jelenik meg, így egyes szolgáltatások és árucikkek erősebben drágulnak/drágultak. Bár ez inkább árépítésnek tekinthető, hiszen a balatoni árszint korábban, ha nem is sokkal, de elmaradt a tengerparti szolgáltatásokétól. Nem szabad elfelejteni, hogy az utóbbi 24 hónapban gombamód szaporodtak a tó mentén az ingatlanfejlesztések és a hozzájuk kapcsolódó szórakoztatólétesítmények.
Ezek természetesen már egy új árrendszerrel nyitottak, amely közelít az adriaihoz, és most nem csak a csapolt sörben kell gondolkodni.
A felső középkategória már a korábbi években megtalálta a saját közönségét és jó ideje magas minőségben kínálja a Balatont mint produkciót azoknak a vendégeknek, akik szívesen töltik a hétvégéiket a tóparton és jellemzőn évente legalább kétszer nyaralnak nyáron, mint a német középosztály. Eklatáns példája ennek a Badacsonyon több panorámaétterem, vagy például a Szent György-hegyen működő több pincészet és kulináris megálló. Ebbe a vonulatba tartozik a déli parton működő Kistücsök Étterem is. Csapody Balázs tulajdonos lapunknak elmondta: „Úgy látom, hogy azoknál az egész évben nyitva tartó éttermeknél, ahol jelentős a törzsvendégkör, nem volt komoly áremelés.” Arra a kérdésre, hogy lát-e telt házat, úgy válaszolt, a Balaton megtelt, és ez pár frekventált településen, valamint az ottani szálláshelyeken jelenthet magasabb árakat.
A régióban nagy szükség van minőségi szálláshelyekre.
A Balaton közel sem csak azért fontos, mert a magyarok többsége szereti, hanem azért is, mert a térség turisztikai mutatói a belföldi turizmus legfontosabb mértékegységeinek számítanak évtizedek óta – válaszolta kérdésünkre Rasztovits Dávid, a Digitális Turizmus Zrt. vezérigazgatója.
A fiatal menedzser hathatós közreműködésével alakult meg most, július elején a Digitális Turizmus Szövetség [DTSZ], mégpedig a Hungexpo, a Magyarországi Rendezvényszervezők Szövetsége, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége, valamint a Magyar Utazási Irodák Szövetsége részvételével. Céljuk a digitális világ és a turizmus-vendéglátás kapcsolatának erősítése, mert más ágazatokéhoz képest gyenge a belföldi idegenforgalom digitális felkészültsége.
A teljes cikk a Figyelő legfrissebb számában olvasható.
(Borítókép: Getty Images)