Friss reakció a Lidl-GVH ügyben

Hírek vg.hu
Versenyfelügyeleti eljárást indított a GVH a Lidl ellen a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt. A cég 2023. február 13-tól indult kereskedelmi kommunikációjában azt az állítást tette, hogy a Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc, de a GVH szerint a reklám nem megalapozott információkra támaszkodik, így alkalmas lehet a fogyasztók megtévesztésére. A Lidl reagált a hírre.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálni kezdte a Lidl 2023. február 13-án indult kereskedelmi kommunikációját – adta hírül a vg.hu. A kiskereskedelmi lánc az említett időponttól kezdve úgy reklámozta magát, hogy ő a legolcsóbb élelmiszerlánc. A GVH szerint ez a szlogen az átlagfogyasztónak azt sugallja, hogy a Lidl minden más magyarországi élelmiszerláncnál alacsonyabb áron kínálja a termékeit. Mivel feltételezhető, hogy ez az állítás valótlan, így a GVH elkezdte vizsgálni az állítás valóságtartalmát.

A Lidl reklámjában a Pénzcentrum által elkészített felmérésre hivatkozik, azonban a hivatal úgy látja, hogy az így elvégzett felmérés nem alkalmas arra, hogy a Lidl állítását objektíven alátámassza és igazolja

– olvasható a GVH közleményében.

Egyrészt a felmérés nem volt reprezentatív, másrészt a benne szereplő adatok a reklám közzététele előtti időszakból (2022. december 2. és 223. január 30.) származtak.

Ezek alapján a GVH a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen gyakorlat gyanúja miatt versenyfelügyeleti eljárást indított. Egyelőre nem biztos, hogy a Lidl jogsértően járt volna el, ez a versenyhatóság vizsgálatából derül majd ki. Tehát a versenyfelügyeleti eljárás nem jelenti azt, hogy a cég jogsértést követett volna el.

A GVH eljárására három hónap áll rendelkezésre. Indokolt esetben a vizsgálati időt két alkalommal, egyenként két hónapra meghosszabbítható.

A Gazdasági Versenyhivatal július elsején elindította az online árfigyelő rendszert, ahol jelenleghat kiskereskedelmi lánc termékeinek az árát lehet összehasonlítani. Az oldalon nagyjából 1200 üzlet, több mint 60 termékkategóriába tartozó termékei vannak felsorolva.

A Lidl Magyarország a GVH által „A Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc” témában indított vizsgálat tekintetében a vállalat jogszerű eljárása kapcsán az alábbi állásfoglalást kívánja tenni:

A Lidl Magyarország, a pénzcentrum.hu és a Debreceni Egyetem közös kutatására alapozta reklámkampányát. A két hónapon át tartó felmérés során megkérdezett több mint 17 ezer fogyasztó rangsorolta a kutatásban szereplő üzletláncokat, aszerint, hogy melyikben lehet a legkedvezőbb áron bevásárolni a termékkategóriák meghatározása nélkül. A vállalat álláspontja szerint a fogyasztókat a jogszabályoknak megfelelően tájékoztatta mind a Lidl-től függetlenül végzett kutatásról, mind pedig a reklámállítás jellegéről.

A Lidl Magyarország a hatósággal együttműködik és a témában releváns kért információkat teljes körűen rendelkezésre bocsátja.

Borítókép: illusztráció, forrás: MTVA/Bizományosi: Róka László

Ezek is érdekelhetnek

További híreink