A magyarok háromnegyede nyaralás során is ragaszkodik a jó minőségű internethez, sőt, 38 százalékuknál szóba sem jöhet olyan szállás, ahol nincs megfelelő netkapcsolat – derül ki a Szallas.hu és a Telekom közös közleményéből.
A szállások kiválasztásakor a többség: a foglalás során tízből hat ember megnézi azt is, mit írnak az utazók a net minőségéről a szálláshelyek értékeléseiben.
Akár pihenéssel, akár munkával vegyes kikapcsolódással töltjük az időt egy nyaralóhelyen, az internet alapfeltétel – a többi között ez derült ki a Szallas.hu és a Telekom friss közvélemény-kutatásából. A havonta kétmillió látogatót jegyző utazási portál és Magyarország vezető telekommunikációs szolgáltatója azt vizsgálta, mennyire befolyásolja a szálláshely kiválasztásakor az utazni vágyókat a helyi internetelérés.
Home office, digitális oktatás, négy fal közötti kikapcsolódás – a koronavírus okozta járványhelyzet és az annak következtében bevezetett korlátozó intézkedések időszakában mindannyian fokozottan megtapasztaltuk, mekkora jelentősége van a szélessávú internetelérésnek a hétköznapokban.
Sokan ráadásul a nyári szabadság alatt is, ha csak napi pár óra erejéig, de továbbra is kénytelen bekapcsolódni a munkahelyi folyamatokba, vagy éppen kézben kell tartania vállalkozását, vagy ahogy otthon, úgy a nyaralás alatt is tájékozódik, használja a social mediát, online zenét hallgat, esetleg sorozatokat néz.
Pardi Dorina, a Szallas.hu Zrt. senior brand marketing managere elmondta: “A belföldön utazók átlagosan egynegyede valamilyen speciális igény alapján kezdi a keresést a Szallas.hu kínálatából. Az utóbbi két évben jelentősen megnövekedett az igény a vezeték nélküli internet szolgáltatással ellátott szálláshelyek iránt, 2018-ról 2020-ra több mint 71 százalékkal nőtt azon felhasználók száma, akik kifejezetten wifis szállást kerestek az oldalon a szűrőfeltételek beállításával. A Szallas.hu-nál az egyik legfontosabb, hogy minden utazó a számára tökéletes helyet találja meg a pihenéséhez – legyen az akár 26 C fokos beltéri medencés wellness hotel vagy wifi hálózattal rendelkező tóparti vendégház.”
A több mint 3700 fő megkérdezésével, augusztus elején készült online felmérésben
a megkérdezettek több mint háromnegyede, 77 százaléka válaszolta azt, számára fontos, hogy a kiválasztott szálláshelyen legyen jó minőségű internet, 52 százalékuk számára pedig a netelérés egyenesen döntő szempont. A válaszadók 38 százaléka kifejezetten aszerint választ szállást az utazásai során, hogy van-e internet-elérés.
Ehhez képest a szálláskeresők elég magas hányada, mintegy 43 százaléka korábbi belföldi utazásai során úgy tapasztalta, hogy ha volt is internet-hozzáférés a szálláson, az eléggé gyenge minőségű volt, akadozott, vagy csak bizonyos helyeken működött. Pedig az utazók felét (52 százalék) ez a fajta kellemetlenség kimondottan bosszantja. Ezért is válaszolta a kérdőívet kitöltők csaknem kétharmada, hogy két hasonló színvonalú és árfekvésű szállás közül biztosan azt választaná, ahol van internet- és/vagy wifi hozzáférés. Sőt 38 százalékuknál olyan szálláshely szóba sem jöhet, ahol ezen digitális feltételek nem adottak.
A felmérés eredménye abból a szempontból nem meglepő, hogy az elmúlt időszak tapasztalataira építve, a digitális munkavégzésnek köszönhetően a cégek nagy része már nem köti az irodához munkavállalóit, sokan szívesen helyezik át munkaállomásaikat belföldi nyaralóhelyekre. Mindezek miatt a szálláshelyeken még fontosabbá és a szállást keresők részéről alapelvárássá vált a jó netélmény, amihez a szállásadói oldalon két dolog szükséges: vezetékes előfizetés és megfelelő wifi eszköz.
„A Telekom intenzíven fejleszti a gigaerős Tettek hálózatát, és a nagy sávszélességű, extragyors internetet a szállások egyre szélesebb körében is elérhetővé teszi. Felismerve a belföldi turizmus népszerűségét és fontosságát, a Szallas.hu-val együttműködve a szállásadóknak speciális ajánlatot dolgoztunk ki, mely segíti és támogatja őket a fejlesztésben. Végre megtehetik, hogy a digitális fejlesztések révén bővítsék forgalmukat, új szintre emeljék a vendégélményt, és üzletileg is erősödjenek” – mondta Szabó Béla Attila, a Telekom márkakommunikációs igazgatója.
(Borítókép: Max Topchii, PuzzlePix/Shutterstock)