A pandémia a mindennapjainkat átalakította, hosszú időt töltöttünk az elmúlt időszakban az otthonainkban, sok lakás alakult át munkahellyé, edzőteremmé, vagy iskolává – derül ki a JYSK friss reprezentatív felméréséből. A JYSK július 15-i sajtóeseményén bemutatott kutatás eredményei szerint az emberek mindössze 18 százalékának volt negatív hatással az életminőségére a pandémia, viszont 84 százalékuknak nem okozott nehézséget az, hogy a korlátozások alatt össze volt zárva a családjával – írta a VG.
A válaszadók háromnegyede szerint befolyásolja az otthoni környezet, a bútor, dekoráció, a lakás állapota az emberek lelki állapotát.
Ezért a válaszadók fele vitt véghez valamilyen mértékű átalakítást az otthonában, vagy rendezte át, hogy az a home office-nak megfeleljen. Dúll Andrea, környezetpszichológus szerint az otthonok szépítésének az oka az, hogy a pandémia miatt elvesztett kontrollt az otthonukban szerették volna visszanyerni az emberek. Ráadásul felértékelődött a kinti lét, a kert, az erkély szerepe az életünkben.
A szakember véleményét a JYSK kutatása is alátámasztja: a 16 éve Magyarországon jelen levő áruházlánc boltjaiban
a vásárlók beltéri bútorokra 16 százalékkal költöttek többet a 2019-2020-as pénzügyi évben, míg 21 százalékkal nőtt a kereslet a kerti bútorok iránt.
Bár a vásárlók száma nem nőtt idén júniusig, az egy vásárló által elköltött összeg mindegy ötödével emelkedett: az átlagos kosárérték bruttó 15 ezer forint volt.
A kutatásból kiderült, hogy az emberek csupán 6 százaléka költött 200 ezer forint felett, mintegy harmaduk 50 ezer forint alatt vásárolt, míg tizedük fizetett ki 50 és 200 ezer forint közötti összeget. Bár egyre többen vásárolnak online, bútort az emberek 45 százaléka inkább személyesen vásárol – mondta Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Ausztriáért és Görögországért felelős Country Managere.
A felmérés szerint az emberek mintegy harmadát befolyásolja az, hogy a piaci árhoz képest mennyivel kedvezőbben tudják megvenni a termékeket. A fő szempontok a lakberendezések vásárlásánál a praktikusság, az ár, a funkcionalitás és a kényelem. A legnépszerűbb termékek a matrac, a kanapéágy és a 6 személyes kerti ülőgarnitúra voltak.
Egyes kerti bútorok eladása szinte száz százalékkal nőtt.
A JYSK árbevétele a 2020. szeptembertől tartó tíz hónapos időszakban 12,2 százalékkal 46,5 milliárd forintra emelkedett. Márciusban és áprilisban volt a mélypont, amikor a kormányzati intézkedéseknek köszönhetően bezártak az üzletek, és több mint 30 százalékkal csökkent a forgalom. Szimeiszter Sándor összesen tíz százalékos növekedésre számít a pénzügyi év végéig.
Az áruházlánc négy új üzletet nyit hazánkban augusztusig, mindegyikben 7-10 új munkavállalót foglalkoztatnak.
A JYSK száz új dolgozót vett fel az elmúlt évben, összesen 860 munkavállalót alkalmaznak.