Az online vásárlás térhódítása hihetetlen mértékben átalakítja az elmúlt 20-25 évben Magyarországon kialakult, havi egy-két nagybevásárlással működő vásárlási szokásokat – mondta a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) kereskedelmi tagozatának elnöke csütörtökön az M1-en.
Krisán László hozzátette: az online vásárlás évente kétszámjegyű növekedést produkál folyamatosan, ezzel szemben a hipermarketek bevétele csupán 0,5-1 százalékkal bővül évente.
Egyre többen választják a kisebb, úgynevezett kényelmi boltokat is, aminek a személyi kapcsolat az elsődleges oka – mutatott rá.
Az internetezők 90 százaléka vásárol is a felületen, ezért a bevásárlóközpontok a vevők bevonzása érdekében egyre inkább élményközpontúvá próbálnak válni – mondta Krisán László.
.
Borítókép: Panrita Studio, PuzzlePix/Shutterstock