Megerősítette a bíróság a versenyhivatal döntését a számos hazai influenszerrel reklámozott, a szakhatóság által betiltott fogfehérítő ügyében – hívta fel a figyelmet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A hatóság tavaly márciusban több mint 22 milliós bírságot szabott ki a BrightWhite otthoni fogfehérítő rendszer forgalmazóira, miután a terméket széles körben – többek között számos ismert hazai ínfluenszeren keresztül – népszerűsítették annak ellenére, hogy a Nemzeti Népegészségügyi Központ az egészségügyi kockázatai miatt kitiltotta a forgalomból.
A két érintett vállalkozás a Fővárosi Törvényszékhez fordult a GVH Versenytanácsának határozatával szemben, a bíróság pedig jogerősen a versenyhatóság javára ítélt – megerősítve, hogy a fogfehérítő reklámjai összesen 11 különböző módon sértették meg a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát és ötféleképpen az uniós ágazati szabályozást.
– A bíróság döntése újabb megerősítését jelenti a GVH törekvésének a közösségi oldalakon felbukkanó reklámok tisztességességének biztosítására, különösen azon termékkörök esetében, amelyek közegészségügyi kockázatokat hordozhatnak vagy az egészségre ható, jogsértő állításaikkal sérülékeny csoportokat is céloznak – ahogy az legutóbb a Norbi Update élelmiszerek esetében feltárult – mutatott rá közleményében a versenyhivatal.
A GVH jelezte: továbbra is kiemelten figyeli a hazai véleményvezér-reklámgyakorlatok tisztességességét, különösen azon termékek tekintetében, amelyek közegészségügyi kockázatokat hordozhatnak. A hatóság egyúttal hangsúlyosan felhívja a piaci szereplők és az influenszerek figyelmét a jogkövetést támogató, közérthető, a honlapján elérhető útmutatóra.
A hatóság tavaly megújult, ingyenesen elérhető véleményvezér-útmutatója naprakész gyakorlati tanácsokkal segíti a jogkövető reklámgyakorlatok kialakítását.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Somogyi Nóra)