Az eladási adatok szerint a márciusi növekedés 2017 óta elérte a 34,9 százalékot, az első negyedéves a 41 százalékot.
A legtöbb személygépkocsit továbbra is a Suzuki értékesíti, piaci részesedése 2058 autó eladásával meghaladta a 15 százalékot. A többi márka közül a 10 százalékot csak a Ford tudta átlépni, majd sorrendben a Toyota, az Opel és a Skoda következett márciusban.
Az új motorok forgalomba helyezése 67,8 százalékkal bővülve 480 darabot ért el márciusban. A piacot továbbra is a Honda vezeti 25 százalékot közelítő részesedéssel. A kishaszonjárművek eladása 26 százalékkal bővült, a nagyhaszonjárművek értékesítése viszont 24,4 százalékkal visszaesett tavaly márciushoz képest – írták.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) hétfői közleménye az értékesítési adatok alapján a várakozásoktól elmaradó bővülésről ír. Feltételezésük szerint részben a belső égésű motorokról, elsősorban a dízelekről szóló hírek miatt maradnak el vásárlások, miközben – tették hozzá – az elektromos autók még nem jelentenek életszerű lehetőséget ezekkel szemben. A nagycsaládosokat segítő kormánytámogatás hatása a program elindulása után mutatkozhat meg az új autók piacán, de az érdeklődés már most látszik – írták.
Az egyesület szerint a kishaszonjárművek piacának bővülése is elmarad a várakozásoktól, de a vállalkozói támogatások hatására növekedés, míg a nagyhaszonjárműveknél a tavalyi eredmény ismétlődése várható idén.
Borítófotó: Végső ellenőrzésre váró személygépkocsik a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában. (MTI Fotó: Kovács Attila)