Az emberek 54 százaléka ugyanolyan gyakorisággal, majdnem 40 százaléka pedig gyakrabban fog online vásárolni az idén a tavalyi rekordévhez képest
– derül ki a Mastercard támogatásával készült Fizetési élmény riportból.
A jelentés szerint a 18–39 éves korosztály a legaktívabb az online vásárlás területén, a korosztály több mint fele rendel heti rendszerességgel a netről, de a járvány ideje alatt az ötvenes korosztályban nőtt a legnagyobb mértékben a webes vásárlók aránya (39 százalékkal).
A Világgazdaság összegzése kiemeli, hogy több olyan terméktípus van, amelyet kifejezetten a koronavírusos helyzet alatt kezdtek el online vásárolni – hívták fel a figyelmet –, ilyenek az élelmiszerek, a ruhaneműk vagy a háztartási tisztítószerek.
A könyvről mondták a legtöbben, hogy ritkábban vásárolják, mint a járvány előtt.
Kiderült: a megkérdezettek majdnem 60 százaléka vásárolt már ágyból, 52 százaléka tévézés közben, míg munkahelyen munkaidőben 45 százalék intézett már digitális vásárlást. Közel minden ötödik honfitársunk rendelt már a vécén ücsörögve, továbbá a megkérdezettek 5 százaléka életveszélyes helyzetben – például biciklizés vagy vezetés közben – is vásárolt már online.
(Borítókép: PuzzlePix/Shutterstock)